Na tegorocznych targach motoryzacyjnych w niemieckim Essen Hankook zaprezentował dwa prototypowe modele opon opracowane w ramach projektu Design Innovation. Hexonic to dostosowujące się opony przeznaczone do samochodów autonomicznych, a Aeroflow zapewniać mają maksymalny docisk w autach wyścigowych.
Opony „Aeroflow” i „Hexonic” to nowatorskie podejście do mobilności i technologii jutra, która znajdzie zastosowanie zarówno w samochodach miejskich, jak i autach wyścigowych. W tym roku południowokoreański producent ogumienia zaprosił do współpracy przy projekcie Royal College of Art w Londynie. Tematem przewodnim tegorocznej edycji to „Rozwinięcie przyszłego życia poza mobilność”.
Studenci z londyńskiej uczelni mieli więc za zadanie opracować projekt ogumienia do pojazdów autonomicznych. Oprócz samego wyglądu studenci mieli również zaproponować przekonujące i możliwe do zrealizowania rozwiązania techniczne.
HEXONIC – INTELIGENTNE OPONY DLA SYSTEMÓW CARSHARINGOWYCH
Pierwszym prototypem opracowanym przez studentów Royal College of Art jest Hexonic – ogumienie przeznaczone do carsharingowych pojazdów autonomicznych, które potrafi na bieżąco analizować trasę przejazdu za pomocą siedmiu niezależnych czujników skanujących nawierzchnię.
Na podstawie zebranych w ten sposób informacji Hexonic ma automatycznie modyfikować bieżnik przy uwzględnieniu aktualnych warunków drogowych. Dzięki temu możliwe będzie np. dostosowanie przyczepności zależnie od temperatury lub rodzaju nawierzchni.
AEROFLOW – MAKSYMALNY DOCISK W SPORCIE
Druga nowa opona nosi nazwę Aeroflow i wygląda tak:
Jest to „slick” przeznaczony przede wszystkim do wykorzystania w sportach motorowych. Jego najważniejszą cechą charakterystyczną jest możliwość utworzenia „przerwy” w środku (gdzie znajduje się turbina zasysająca powietrze), co skutkować ma zwiększeniem docisku.
Klaus Krause, dyrektor europejskiego ośrodka badawczo-rozwojowego firmy Hankook: Ten projekt wpisuje się w szersze poszukiwania kreatywnych i wydajnych rozwiązań w zakresie przyszłej mobilności.