GreenWay udostępnił pierwszą w Polsce ładowarkę o mocy 150 kW

GreenWay udostępnił pierwszą w Polsce ładowarkę o mocy 150 kW

Podaj dalej

Spółka GreenWay Polska udostępniła swoim klientom pierwszą w Polsce ładowarkę o mocy do 150 kW. Urządzenie uruchomiono przy poznańskiej Galerii A2.

Ładowarka jest w stanie w większym stopniu wykorzystać potencjał pojazdów elektrycznych nowej generacji niż najpopularniejsze stacje DC o mocy 50 kW, których GWP zainstalowała jak do tej pory w Polsce ponad 100. Spółka oferuje polskim klientom łącznie ponad 200 punktów ładowania dużej mocy. Do końca roku w sieci zarządzanej przez przedsiębiorstwo pojawi się dodatkowo ponad 150 takich punktów.

GWP systematycznie podwyższa moc instalowanych ładowarek. Wybrane stacje sieci w Krakowie i Wrocławiu od wiosny dysponują mocą do 100 kW, w czerwcu dołączyła do nich opisywana stacja w Poznaniu zapewniająca 150 kW.

Testowaliśmy naszą ładowarkę na nowym modelu auta marki Audi e-tron, mogącym ładować się z mocą 150 kW. Możemy potwierdzić, że te pojazdy w pełni wykorzystują możliwości ładowarki, podobnie jak Tesla Model 3 – powiedział Maciej Gajewski, Dyrektor Zarządzający GreenWay Polska. – Obecnie tego typu urządzenia dopiero pojawiają się w nowoczesnych sieciach ładowania, pamiętajmy jednak, że w tak dynamicznym i młodym sektorze, jakim jest elektromobilność, nowości szybko stają się standardem.

Ładowarka GreenWay o mocy 150 kW w Galerii A2 w Poznaniu to najnowsza wersja szybkiej ładowarki Delta. Urządzenie wyposażono w 12 modułów prostownikowych drugiej generacji o mocy 12,5 kW każdy, nowy system chłodzenia, a także przewód CCS wysokiej mocy. Zmodernizowana ładowarka dysponuje obecnie trzema trybami ładowania samochodów elektrycznych: CHAdeMO: do 63 kW, CCS: do 150 kW oraz AC Typu 2: do 43 kW. Urządzenie pozwala na równoczesne ładowanie dwóch pojazdów na obu złączach DC (CCS i CHAdeMO) poprzez dynamiczny przydział mocy modułów prostownikowych.

Jesienią tego roku GreenWay planuje uruchomić w Polsce pierwszą ultraszybką stację o mocy do 350 kW.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News