Geneva Motor Show: Puritalia Berlinetta - 975 KM droższe od Rolls-Royce'a

Geneva Motor Show: Puritalia Berlinetta - 975 KM droższe od Rolls-Royce'a

puritalia berlinetta 1

Podaj dalej

Włoska manufaktura słynie z niekonwencjonalnych projektów. Ich ostatnie dzieło – Berlinetta, zadebiutowało podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Ma się czym pochwalić. Także niebotyczną ceną.

Hybrydowy pocisk

Supersamochód zaprojektowany przez Puritalia Automobili to hybryda, której do napędu służy pięciolitrowy silnik V8 współpracujący z jednostką elektryczną. Ten pierwszy generuje podstawowe 750 KM, a drugi dokłada do zestawu kolejne 215 KM. Sumując, pod pedałem gazu kierowca ma do dyspozycji 965 koni mechanicznych i 1248 Nm momentu obrotowego.

Gdyby jednak było to nie wystarczające, Puritalia Berlinneta na konsoli ma przycisk „eMozione”. Po jego wciśnięciu przez 45 sekund elektronika dorzuca dodatkowe 370 Nm.

Silnik spalinowy został opracowany przez amerykańskiego dostawcę wyłącznie z myślą o firmie Puritalia. Zaś jednostka elektryczna to produkcja brytyjskiego firmy Yasa. Waży zaledwie 25 kilogramów.

Supersamochód z Włoch afiszuje się też znakomitymi osiągami. Z miejsca do 100 km/h przyspiesza w 2,7 s. i jest w stanie rozpędzić się maksymalnie do 335 km/h. Berlinettą można jeździć także przy wykorzystaniu tylko i wyłącznie silnika elektrycznego, jednak zasięg w tym przypadku jest mizerny i prądu starczy na pokonanie zaledwie 20 kilometrów.

Myśli po swojemu, kosztuje krocie

W Puritalia chwalą się z zastosowania w aucie najnowszych technologii do zarządzania całym układem hybrydowym. Jak mówią Włosi Berlinetta ma specjalnie dla niej zaprojektowane i zastrzeżone oprogramowanie opracowane w oparciu o sztuczną inteligencję. Po uwzględnieniu stylu jazdy, danych o ruchu drogowym, pogodzie i aktualnych warunkach oblicza najbardziej optymalne wykorzystanie energii.

Jak najlepsze właściwości jezdne ma gwarantować idealne rozłożenie masy między osiami – 50:50. Nadwozie wykonano z włókna węglowego, a pod nim skrywa się zawieszenie, w skład którego wchodzi wiele aluminowych podzespołów. Wewnątrz także znajdziemy elementy z włókna węglowego, jak i luksusową skórę, czy duży dotykowy ekran systemu multimedialnego.

Produkcja Puritali Berlinetty ma zostać ograniczona do 150 sztuk. Sama cena wydaje się być dość zaporowa, jak na tę klasę samochodu przystało – zaczyna się od 553 350 euro, czyli około 2 379 000 zł.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News