General Motors został drugim (po Tesli) producentem, którego łączna sprzedaż pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych przekroczyła granicę 200 000 egzemplarzy. Według agencji Reuters, nastąpiło to jeszcze w IV kwartale 2018 r. W konsekwencji, od kwietnia 2019 r. nabywcy modeli elektrycznych General Motors będą mogli skorzystać z dwukrotnie niższej ulgi podatkowej niż do tej pory.
W Stanach Zjednoczonych obowiązuje system, zgodnie z którym ulga w pełnej wysokości (7 500 dolarów) przysługuje firmom motoryzacyjnym, których łączna sprzedaż EV nie przekroczyła od 2010 r. poziomu 200 000 egzemplarzy. Po osiągnięciu tego limitu obowiązuje w pełnej wysokości do końca kwartału, w którym limit został osiągnięty oraz kwartału następnego. Przez kolejne 6 miesięcy ulga oblega obniżeniu o 50% (do kwoty 3 750 dolarów) i przez następne pół roku o dalsze 50% (do kwoty 1875 dolarów), a następnie wygasa. W przypadku General Motors ulga przestanie obowiązywać w II kwartale 2020 r.
Do marca 2019 r. GM planuje wstrzymanie produkcji Chevroleta Volta, wyposażonego w napęd hybrydowy typu plug-in. W konsekwencji jedynym modelem spółki kwalifikującym się do systemu ulg pozostanie zeroemisyjny Bolt EV.
W listopadzie 2018 r. koncern poinformował o podwojeniu nakładów na rozwój pojazdów elektrycznych oraz samosterujących. Do 2023 r. GM zamierza wprowadzić na rynek 20 nowych modeli zeroemisyjnych. Z kolej do 2026 r. koncern planuje sprzedawać 1 mln EV rocznie.
Na podstawie raportu Kongresu z listopada 2018 r., w 2016 r. z ulgi przy zakupie pojazdów elektrycznych skorzystało 57 066 podatników. Łączna wartość wsparcia wyniosła 375 mln dolarów. Według prognoz, skumulowana wysokość ulg wykorzystanych w latach podatkowych 2018-2022 r. wyniesie 7,5 mld dolarów.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL