Jak informuje unijna Komisja ds. Bezpieczeństwa Ruchu, na europejskich drogach ginie około 2000 rowerzystów w ciągu roku. Ford w ramach kampanii „Podziel się drogą” postanowił stworzyć coś niezwykle oryginalnego, aby zapewnić większe bezpieczeństwo podróżującym na rowerach. I choć jest to dopiero prototyp, to jednak zbiera bardzo pochlebne opinie.
Kurtka nazywa się „Emoji” i powstała po to, aby łagodzić napięcia na linii rowerzysta – kierowca. Podróżujący na jednośladzie z założenia mają mieć łatwiejszą i bardziej wyrazistą możliwość pokazywania swoich zamiarów oraz odczuć.
Na tyle kurtki zamontowany jest specjalny panel z siatki LED umożliwiający wyświetlanie jednej z trzech emotikonów, strzałki skrętu i znaku ostrzegającego o niebezpieczeństwie. Wszystko można wyświetlić w bardzo prosty sposób używając bezprzewodowego pilota, zamontowanego na uchwycie kierownicy roweru.
Jako że jest to protoyp nie wiadomo, czy kiedykolwiek trafi on do produkcji. Jedno wydaje się pewne – pomysł jest strzałem w dziesiątkę i na pewno znacznie poprawiłby bezpieczeństwo na drodze.