Ford Mustang55 powstał, aby uczcić 55. rocznicę kultowego amerykańskiego pony car’u. Jak na wyjątkową edycję przystało, pod jego maską znajdziemy 5-litrowy pięknie brzmiący motor V8. Takie samochody szanujemy.
Ford Mustang55 może się podobać
Konstrukcja „55” została oparta na dobrze nam już znanym 5-litrowym Mustangu. Jednak z pewnością nie pomylimy tych dwóch wersji na ulicy. Ford Mustang55 wyróżnia się zewnętrzną stylistyką z charakterystycznymi przetłoczeniami na masce i bokach nadwozia. Poza tym znajdziemy na nim oznaczenia podkreślające wyjątkowość modelu i opcjonalnie – co ciekawe – spoiler tylny. Efektu „wow” mają dopełniać błyszczące czarne 19-calowe aluminiowe obręcze kół.
Wewnątrz samochodu również znajdziemy smaczki, które mają pozbawić nas złudzeń, z jaką edycją mamy do czynienia. Szczególne wrażenie na pasażerach mają zrobić wstawki z włókna węglowego, które umieszczono na desce rozdzielczej. Ponadto poszycie konsoli środkowej zostało wykonane ze skóry i charakteryzuje się ono szarym szwem, który powtórzony jest także na dywanikach podłogowych. Wersje Mustanga55 wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów Forda otrzymały gałkę zmiany biegów o unikalnym kształcie wykonaną z tworzywa. Natomiast wersje z 10-biegową przekładnią automatyczną są wyposażone w charakterystyczną metalową gałkę zmiany biegów. Fotele i boczki drzwiowe wykończono wysokiej jakości alcantarą.
Instalowane standardowo rozwiązania zwiększające komfort i wygodę obejmują podgrzewane i chłodzone przednie fotele, zaawansowany system łączności Ford SYNC 3, obecnie z radiem DAB+, wysokiej jakości 12-głośnikowy system audio B&O oraz modem pokładowy FordPass Connect zapewniający lepszą łączność i funkcjonalność, w tym zdalne uruchamianie silnika w wersjach z automatyczną przekładnią, zdalne odblokowywanie zamka centralnego i lokalizator pojazdu.
Ford Mustang55 z kierownicą po prawej stronie wyposażony został w aluminiowe akcenty deski rozdzielczej i skórzane wykończenie gałki zmiany biegów. Siedzenia natomiast wykończono skórą w kolorach Ebony, Ceramic lub Russet.
Świętowania ciąg dalszy
Ford nie poprzestał na edycji specjalnej Mustanga55. Producent postanowił odświeżyć, a właściwie ulepszyć model, który jest już dostępny na rynku od jakiegoś czasu.
Mowa oczywiście o Fordzie Mustangu z motorem 2.3 EcoBoost w nadwoziach fastback i kabriolet. Nad zaletami ani wadami tej jednostki nie będziemy się tutaj rozczulać, ale warto podkreślić, że producent pamięta także o fanach marki preferujących mniejsze pojemności.
W samochodzie pojawiły się charyzmatyczne akcenty, jak wlot powietrza Magnetic Grey California z klasycznym logo, które po raz pierwszy pojawiło się w Mustangach z 1965 roku, przedstawiające kucyka na tle trójbarwnego paska,. Wyjątkowemu wyglądowi służą też obrabiane mechanicznie 19-calowe aluminiowe obręcze kół.
Obecnie standardowym wyposażeniem Mustanga z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost jest układ wydechowy z systemem aktywnego zaworu wydechowego. Oferuje on innowacyjny tryb dobrego sąsiada. System można zaprogramować tak, by automatycznie ograniczał poziom hałasu układu wydechowego w zaprogramowanych porach dnia, aby uniknąć przeszkadzania sąsiadom. System automatycznie dostosowuje się do ustawień elektronicznej kontroli stabilności, reakcji przepustnicy, mapy automatycznej zmiany biegów i ustawień wspomagania kierownicy w zależności od wybranego trybu jazdy: Normal, Sport, Track, Snow/Wet, Drag Strip i konfigurowanego przez kierowcę trybu My Mode. Osobiście tej opcji nigdy bym nie użył, ale skoro coś takiego pojawiło się w Mustangu, to najwidoczniej są osoby o innych poglądach. W końcu sąsiad też człowiek.
Mustang na topie
Ford będzie również kontynuował produkcję edycji specjalnej Mustang BULLITT w wersji europejskiej już drugi rok.
Samochód napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 5 litrów. Jego moc podniesiono do 460 KM, a moment obrotowy wynosi 529 Nm. Mustang Bullitt oferowany jest w kolorach nadwozia Shadow Black lub Classic Dark Highland Green.
Według danych IHS Markit, Mustang pozostaje czwarty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się sportowym coupe na świecie. W 2018 roku do klientów trafiło 113 066 egzemplarzy. W pierwszym półroczu 2019 roku Ford sprzedał 5 500 Mustangów w Europie. Stanowi to wzrost o ponad 5 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Od 2015 roku na świecie sprzedano ponad 500 000 Mustangów szóstej generacji, w tym ponad 48 000 w Europie.
Ford Mustang Shelby GT350 sprzedał się za wyjątkowo dobrą cenę