Co łączy Forda GT z Mercedesem-AMG GT? Na pierwszy rzut oka są to fabryczne opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Jednak okazuje się, że supersamochody mają również tę samą skrzynię biegów z jednym wyjątkiem.
Największy na świecie dostawca układów transmisyjnych Getrag zaopatruje obu producentów w tę samą 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię automatyczną 7DCL750. Tę skrzynię znajdziemy też m.in w Ferrari 458, ale tylko Ford GT i Mercedes-AMG GT mają identyczne przełożenia każdego biegu. W czym tkwi haczyk? Oczywiście w pieniądzach!
W Fordzie za dokładnie tę samą część trzeba zapłacić znacznie więcej. Z raportu amerykańskiego magazynu Road&Track wynika, że w serwisie spod znaku błękitnego owalu ta skrzynia kosztuje 32 324 USD (w czym zawarta jest opłata 5000 USD, jeżeli klient nie oddaje starej skrzyni na wymianę). Z kolei wizyta w luksusowym ASO Mercedesa-AMG wiąże się z opłatą 14 940 USD. W sklepach online można ją kupić nawet za 13 446 USD.
Ford nie ustosunkował się do pytań w związku z tym tematem. Tak duża różnica raczej nie wynika z marży narzuconej przez amerykańskiego producenta. Podejrzewa się, że ma to związek z niskim wolumenem Fordów GT. W ubiegłym roku wyprodukowano ich 138 szt., a ostateczną liczbą, która ma zamknąć produkcję jest 1350 egzemplarzy. Prawdopodobnie Getrag dyktuje wyższą cenę ze względu na mniejsze zamówienie niż w przypadku Mercedesa.