W ramach porozumienia podpisanego w listopadzie 2017, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i Eni opracowały wspólnie nowe paliwo „A20″, charakteryzujące się niskim poziomem emisji substancji szkodliwych osiągniętym dzięki zawartym w nim alkoholom: 15% metanolu oraz 5% bioetanolu.
Dzięki wykorzystaniu niskiej zawartości węgla, biokomponentów i wysokiej liczby oktanowej, nowe alternatywne paliwo w procesie spalania emituje do 3% mniej CO2, obliczonych za pomocą nowej procedury homologacji WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure – Światowa Zharmonizowana Procedura Testów Pojazdów Lekkich).
Formuła nowego paliwa została opracowana w celu ograniczenia bezpośrednich i pośrednich emisji CO2, a przede wszystkim, w celu zapewnienia kompatybilności tego paliwa z większością pojazdów benzynowych sprzedanych od 2001 r. (tj. około 12 milionów samochodów we Włoszech), które odpowiadają ponad 60% floty samochodowej napędzanej silnikami benzynowymi we Włoszech.
Ponadto, kilka tygodni temu zakończono pozytywnie testy, przeprowadzone przy użyciu pięciu Fiatów 500 z floty Eni Enjoy w Mediolanie. Podczas 13 miesięcy testowania dokonano około 9 tysięcy najmów i przejechano 50 tysięcy kilometrów, bez odnotowania jakichkolwiek problemów, potwierdzając zmniejszenie wskaźnika emisyjności, a także lepszą wydajność, dzięki wysokiej liczbie oktanowej.
W międzyczasie, FCA i Eni pracują nad dalszym ulepszeniem formuły, zwiększając ilość składników pochodzących z odnawialnych źródeł energii, w celu dalszej redukcji emisji CO2 ocenianej według metody „Well-to-Wheel” – analizy, która ocenia emisję spalin, nie tylko biorąc pod uwagę zużycie paliwa, ale także jego produkcję i transport.