Problemy finansowe Williams mogą szybko się nie poprawić. Jak podaje portal Racefans zespół Roberta Kubicy zarobi o ponad 21 mln dolarów mniej, niż w ubiegłym roku.
Liberty Media wypłaca zespołom wynagrodzenia na podstawie trzech filarów. Pierwszy z nich to kwota stała, która w tym roku to 35 mln dolarów. Otrzyma ją każdy zespół, który ukończył w czołowej dziesiątce dwa z trzech ostatnich sezonów. Kolejny to nagroda za miejsce w poprzednim sezonie. Tu wynagrodzenie liczone jest procentowo. Najlepszy zespół otrzymuje 19 proc. kwoty przeznaczonej dla wszystkich teamów, natomiast najsłabszy tylko 4 proc.

Premia finansowa Williamsa będzie zatem aż o 21,1 mln dolarów niższa niż przed rokiem. Żaden inny zespół nie zaliczył tak znaczącego spadku. Williams tak naprawdę nieco ratuje ostatni filar. Zespół za wartość historyczną otrzyma 10 mln dolarów. Z kolei Mercedes i Red Bull Racing za ten sam czynnik otrzymają po 35 mln dolarów. Ferrari skorzysta najbardziej, gdyż może liczyć na największy bonus w wysokości 73 mln dolarów. Wynika on ze względu na to, że zespół z Maranello jest jedynym, który wystartował we wszystkich sezonach F1.
Za klasyfikację konstruktorów bonusy otrzyma Ferrari, Mercedes, Red Bull i McLaren. Najwięcej ostatecznie otrzyma Ferrari – aż 205 mln funtów. Williamsowi przypadnie 60 mln, czyli biorąc pod uwagę każdy filar wynagrodzenia o 15 mln funtów mniej niż w 2018 roku.
| Lp. | Zespół | Kwota | Różnica względem roku 2018 |
|---|---|---|---|
| 1 | Ferrari | 205 mln USD | +5,7 mln USD |
| 2 | Mercedes | 177 mln USD | +4,1 mln USD |
| 3 | Red Bull Racing | 152 mln USD | +4,1 mln USD |
| 4 | McLaren | 100 mln USD | +23,5 mln USD |
| 5 | Renault | 73 mln USD | +17,7 mln USD |
| 6 | Haas | 70 mln USD | +32,1 mln USD |
| 7 | Williams | 60 mln USD | -21,1 mln USD |
| 8 | Racing Point | 59 mln USD | -14,5 mln USD |
| 9 | Alfa Romeo | 56 mln USD | +21,7 mln USD |
| 10 | Toro Rosso | 52 mln USD | -7,1 mln USD |




















