F1, Grand Prix Kanady: 50-tka Vettela w wyścigu bez historii

F1, Grand Prix Kanady: 50-tka Vettela w wyścigu bez historii

22 interakcje
34821050_2121421951220751_2537180178388353024_o

Podaj dalej

Zdobywca pole position, Sebastian Vettel wygrał Grand Prix Kanady, odnosząc 50 zwycięstwo w karierze, trzecie w sezonie, pierwsze od GP Bahrajnu. Niemiec odebrał Lewisowi Hamiltonowi prowadzenie w punktacji mistrzostw świata, wyprzedzając Brytyjczyka o 1 punkt.

Ferrari ostatnio wysłuchało Il Canto degli Italiani w Montrealu w 2004 r., zdobywając dublet z Michaelem Schumacherem i Rubensem Barrichello. Vettel na Circuit Gilles Villeneuve wcześniej wygrał tylko raz w 2013 r. – ostatnim z czterech mistrzowskich sezonów.

Wyścig nie obfitował w wiele emocjonujących wydarzeń. Obsada podium była identyczna jak w kwalifikacjach. Obok Vettela stanęli Valtteri Bottas i Max Verstappen. Czwarte miejsce wywalczył zwycięzca poprzedniej rundy w Monako, Daniel Ricciardo. Australijczyk utrzymał za swoimi plecami mistrza świata, Lewisa Hamiltona, co stanowi dla niego najgorszy wynik w sezonie. Kimi Räikkönen zamknął czołową szóstkę.

Pozostali kierowcy przynajmniej raz zostali zdublowani. Na punktowanych pozycjach finiszował duet Renault Nico Hülkenberg i Carlos Sainz, najszybszy w Force India Esteban Ocon oraz rewelacyjny Charles Leclerc, który wbił się do dziesiątki Sauberem.

Vettel udanie wystartował rozpoczynając zwycięski marsz od startu mety. Za jego plecami Max Verstappen zrównał się z drugim Valtterim Bottasem, ale Fin nie dał się zaskoczyć kierowcy Red Bulla. Lance Stroll uślizgnął tylną oś Williamsa w zakręcie nr 5, wyrzucił na ścianę Brendona Hartleya i obaj zaliczyli efektowną kolizję, po której wyjechał samochód bezpieczeństwa. Kierowca Toro Rosso został wysłany do szpitala na dalszą obserwację.

W początkowej fazie wyścigu problemy z mocą miał Lewis Hamilton, co wykorzystał Daniel Ricciardo, wyprzedzając Mercedesa po pit-stopie Brytyjczyka. Mimo świeższych opon Kimi Räikkönen nie zdołał wyprzedzić Hamiltona. 300-tny wyścig w karierze Fernando Alonso zakończył się po 40 okrążeniach z powodu awarii układu wydechowego w McLarenie.

15 okrążeń przed metą chwilę grozy przeżył Valtteri Bottas, który zablokował koło i zawadził o trawę podczas dublowania Renault Carlosa Sainza. Hamilton próbował naciskać Ricciardo, ale ten zdobył się na best lapy na ostatnich okrążeniach.

Wyniki Grand Prix Kanady 2018

Poz. Kierowca Samochód Okr. Różnica
1 Sebastian Vettel Ferrari 68 1:28:31,377
2 Valtteri Bottas Mercedes 68 7.376s
3 Max Verstappen Red Bull/Renault 68 8.360s
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 68 20.892s
5 Lewis Hamilton Mercedes 68 21.559s
6 Kimi Räikkönen Ferrari 68 27.184s
7 Nico Hülkenberg Renault 67 1 okr.
8 Carlos Sainz Renault 67 1 okr.
9 Esteban Ocon Force India/Mercedes 67 1 okr.
10 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 67 1 okr.
11 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 67 1 okr.
12 Romain Grosjean Haas/Ferrari 67 1 okr.
13 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 67 1 okr.
14 Sergio Pérez Force India/Mercedes 67 1 okr.
15 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 66 2 okr.
16 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 66 2 okr.
17 Siergiej Sirotkin Williams/Mercedes 66 2 okr.
Fernando Alonso McLaren/Renault 40 wycofanie
Lance Stroll Williams/Mercedes 0 kolizja
Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 0 kolizja

Punktacja kierowców F1 2018 po 7 rundach

Poz. Kierowca Punkty
1 Sebastian Vettel 121
2 Lewis Hamilton 120
3 Valtteri Bottas 86
4 Daniel Ricciardo 84
5 Kimi Räikkönen 68
6 Max Verstappen 50
7 Fernando Alonso 32
8 Nico Hülkenberg 32
9 Carlos Sainz 24
10 Kevin Magnussen 19
11 Pierre Gasly 18
12 Sergio Pérez 17
13 Esteban Ocon 11
14 Charles Leclerc 10
15 Stoffel Vandoorne 8
16 Lance Stroll 4
17 Marcus Ericsson 2
18 Brendon Hartley 1
19 Romain Grosjean 0
20 Siergiej Sirotkin 0

Punktacja konstruktorów F1 2018 po 7 rundach

Poz. Konstruktor Punkty
1 Mercedes 206
2 Ferrari 189
3 Red Bull/Renault 134
4 Renault 56
5 McLaren/Renault 40
6 Force India/Mercedes 28
7 Toro Rosso/Honda 19
8 Haas/Ferrari 19
9 Sauber/Ferrari 12
10 Williams/Mercedes 4

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News