Dzisiejsze sesje treningowe nie ułożyły się po myśli Roberta Kubicy. Polak na swoim najlepszym przejeździe nie ustrzegł się błędu i zblokował koła, co poskutkowało stratą na poziomie czterech sekund do najszybszych kierowców Ferrari .
Podczas kolejnych wyjazdów na tor 34-latek korzystał już z ogumienia z twardszej mieszanki, przez co nie mogło być mowy o poprawie czasu.
Największym problem Roberta Kubicy jest jednak to, że Williams dalej nie potrafi znaleźć przyczyny problemu, przez który dwa bolidy korzystające z takich samych ustawień odznaczają się zupełnie innymi charakterystykami aerodynamicznymi.
Kubica ma gorszy bolid od Russella? Wykresy nie pozostawiają wątpliwości
Jak podkreślił starszy inżynier wyścigowy Dave Robson, zespół dalej uczy się jak najlepiej ustawić FW42.
W sumie był to trudny piątek, ale udało nam się dowiedzieć więcej o samochodzie i ukończyć część przygotowań. Musimy teraz zachować zimną krew, ponieważ wiemy, że jutrzejszy trening będzie bardzo trudny. Musimy być pewni, że w pełni wykorzystamy zebrane podczas dzisiejszych przejazdów doświadczenia, aby następnie przełożyć to na kwalifikacje i wyścig. – mówił Dave Robson.
George Russell: Lubię jeździć w Bahrajnie bo to naprawdę fajny i dynamiczny tor, którego charakterystyka nam odpowiada. Pierwszy trening był sporym wyzwaniem jednak myślę, że wszystkim było ciężko w tym upale. Drugi trening był już znacznie przyjemniejszy i jechało się łatwiej, ale czasy okrążeń są jeszcze dalekie od optymalnych i mamy dużo pacy do wykonania. W tej chwili skupiamy się na optymalizacji samochodu tak, aby były w miarę konkurencyjny. Jesteśmy gotowi rzucić się w wir walki.
Robert Kubica: To nie był łatwy dzień, ale wiemy, nad czym musimy pracować. Po pierwszym wyścigu miałem pewne wątpliwości i pytania, ale te już minęły. W Australii jechałem inną konfigurację od George’a i mogliśmy wyraźnie zobaczyć różnice w czasach. Tutaj zaczęliśmy z tą samą konfiguracją ale wykresy są nadal różne. Mam tylko nadzieję, że uda nam się rozwiązać ten problem. Mamy jutro jeszcze kilka przejazdów, i może uda się zrozumieć przyczyny.