Volvo Polska dostarczyło osiem miejskich, całkowicie elektrycznych autobusów do Inowrocławia. Wcześniej – pod koniec ubiegłego roku – Volvo dostarczyło do miasta pierwsze w Polsce autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (typu plug-in), a jeszcze wcześniej – klasyczne hybrydy.
W sumie w inowrocławskiej flocie są już 24 zelektryfikowane autobusy Volvo, a Inowrocław to pierwsze miasto w Polsce z taborem całkowicie ekologicznym.
Autobusy Volvo 7900 Electric przyjechały do Inowrocławia bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie są projektowane i produkowane seryjnie od 2010 roku. Zostały wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem, klimatyzację, monitoring oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Te nowoczesne i ekologiczne pojazdy za kilka dni rozpoczną regularne kursy na liniach miejskich.
Zgodnie z ustawą z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, odsetek miejskich autobusów zeroemisyjnych będzie musiał wynieść co najmniej 5% od 2021 r. i będzie stopniowo rosnąć. W roku 2028 flota autobusów zeroemisyjnych będzie musiała wynieść co najmniej 30%. Po pojawieniu się na ulicach Inowrocławia wszystkich nowych autobusów, Inowrocław będzie spełniał jeszcze w tym roku proporcje narzucone przez ustawę, które będą obowiązywały dopiero za 10 lat.
Wszystkie typy autobusów dla Inowrocławia zostały w całości wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. W przypadku Volvo 7900 Electric jest to pierwsza dostawa całkowicie elektrycznych autobusów tego producenta w Polsce, w przypadku Volvo 7900 Electric Hybrid – w ogóle pierwsza dostawa pojazdów o takim napędzie w naszym kraju.
W Polsce, oprócz Inowrocławia, zelektryfikowane miejskie autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą już w Sosnowcu, Krakowie, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie i Warszawie. W tym roku zaplanowane są dostawy do Leszna, Ełku i Grudziądza.
Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.