Elektryczne Audi na Poznań Motor Show

Elektryczne Audi na Poznań Motor Show

26 interakcji
Audi PB18 e-tron

Podaj dalej

Rozpoczynająca się dziś największa w Polsce wystawa motoryzacyjna Poznań Motor Show 2019, jest okazją dla zaprezentowania po raz pierwszy w naszym kraju trzech koncepcyjnych niemieckich samochodów. Na ekspozycji Audi zobaczyć można najnowsze Audi Q4 e-tron concept oraz dwa modele studyjne: Audi Elaine i Audi PB18 e-tron.

Audi Q4 e-tron concept miało swą światową premierę na tegorocznej wystawie motoryzacyjnej w Genewie. Zaledwie trzy tygodnie później, na Poznań Motor Show 2019, ten najnowszy, koncepcyjny model rodem z Ingolstadt świętuje swój pierwszy publiczny pokaz w Polsce.

Audi Q4 e-tron concept daje pogląd na to, jak wyglądać będzie piąty, seryjnie produkowany elektryczny samochód spod znaku czterech pierścieni. Model ten znajdzie się na rynku pod koniec roku 2020. Dwa elektryczne silniki montowane w Audi Q4 e-tron concept dają 225 kW mocy systemowej. Siła napędowa tego koncepcyjnego pojazdu przekazywana jest na drogę za pośrednictwem napędu na cztery koła quattro. Samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 180 km/h. Zasięg auta – ponad 450 kilometrów wg. standardów cyklu WLTP.

Audi Elaine, zaprezentowane po raz pierwszy na targach IAA we Frankfurcie pod koniec roku 2017. Auto posiada między innymi system jazdy automatycznej na poziomie 4. Systemy działające na poziomie 4. nie potrzebują wsparcia czy przejmowania prowadzenia przez kierowcę – jeżdżą całkowicie autonomicznie, są jednak ograniczone do określonego obszaru działania, np. autostrady lub parkingu wielopoziomowego. W takich miejscach kierowca może przekazać systemowi prowadzenie pojazdu.

Pojazd studyjny napędzany jest trzema mocnymi silnikami elektrycznymi. Jeden z nich umieszczono z przodu, dwa z tyłu. Tylne silniki zamontowane są pośrodku. Każdy z nich za pośrednictwem półosi napędza bezpośrednio jedno koło. Silniki przekazują na przednią oś moc do 150 kW, a na tylną – 350 kW. Maksymalna moc łączna to 500 kW, w trybie tzw. boostingu kierowca chwilowo może uzyskać nawet do 570 kW. Połączony moment obrotowy rzędu 830 Nm umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie dwie sekundy.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News