Ekoenergetyka-Polska poinformowała o pomyślnym ukończeniu testów stacji ładowania o mocy 1,2 MW, którą firma dostarczy do Hamburga pod koniec kwietnia. Urządzenie może ładować do 16 autobusów elektrycznych jednocześnie. Jest to największa wyprodukowana stacja w historii polskiej spółki.
Stacja ładowania została zbudowana na zlecenie jednego z największych operatorów transportu publicznego w Niemczech – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein. Jest to pierwszy z dwóch bloków które mają być dostarczone do Hamburga jeszcze w 2019 roku.
Stacja została zamknięta w betonowym kontenerze, który został zrobiony na specjalne zamówienie i waży niemal 25 000 kg. Po uzupełnieniu serca ładowarki kablami, stycznikami oraz modułami mocy, jej waga wynosi prawie 30 000 kg.
Blok o mocy 1,2 MW został podzielony na 4 moduły o mocy 300 kW. Do każdego z nich podłączono 2 satelitki, z których każda posiada dwa wyjścia ładowania. W konsekwencji moc 300 kW może być rozdzielna pomiędzy 4 punkty ładowania i zasilać 4 autobusy jednocześnie.
Stację połączono z inteligentnym systemem zarządzania, który pozwala maksymalnie wykorzystywać jej moc. Jeśli do ładowarki podłączone są dwa autobusy elektryczne, z modułu 300 kW przekazywane jest do każdego z nich 150 kW. Gdy ładowane są trzy pojazdy, dwa z nich zasilane są mocą 75 kW a jeden mocą 150 kW. W przypadku podłączenia 4 autobusów jednocześnie, każdy z nich otrzymuje po 75 kW.
Ekoenergetyka-Polska działa na rynku infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych od prawie 10 lat. Do końca 2018 r. spółka dostarczyła 330 stacji ładowania o łącznej mocy 22 000 kW do 45 miast w 11 krajach. Infrastruktura polskiego producenta zasila pojazdy elektryczne m.in. w Szwecji, Norwegii, Hiszpanii, Francji, Rosji, Singapurze i w Niemczech. Każdego dnia zainstalowane stacje ładowania w trakcie ponad 750 ładowań dostarczają do baterii pojazdów ponad 20 000 kWh energii elektrycznej.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL