Doczekaliśmy się nowej odsłony Toyoty Auris

Doczekaliśmy się nowej odsłony Toyoty Auris

p1080067-1200.1200

Podaj dalej

Aktualny Auris produkowany jest już od 2012 roku. Przyszła więc pora na następcę. Toyota opublikowała już jego pierwszą graficzną zapowiedź. Pojawi się on na rynku wraz z nową generacją hybrydowego układu napędowego.

Toyota szykuje mnóstwo zmian. Do 2023 roku 80% pojazdów tej marki ma wykorzystywać nową architekturę. Będą one bazować na platformie TNGA. Na jej bazie opracowano układ hybrydowy THSII, nową bezstopniową przekładnię CVT, nowe silniki benzynowe i nowy system napędu 4×4.

Nowa jednostka benzynowa będzie mieć pojemność 2.0 l i posiadać bezpośredni wtrysk paliwa. Została w niej przeprojektowana głowica. Zmieniono rozstaw zaworów, dzięki czemu napełnianie komory spalania jest efektywniejsze. Silnik generuje 169 KM mocy i maksymalny moment obrotowy rzędu 205 Nm. Nowy motor ma być też bazą do kolejnej generacji hybrydowego układu napędowego THSII.

Warto zwrócić uwagę na konstrukcję nowej przekładni bezstopniowej CVT. Została ona wyposażona w specjalny mechanizm rozruchowy, co wpłynęło znacznie na poprawę sprawności przy niskich prędkościach obrotowych. Jest ona połączeniem klasycznej, mechanicznej skrzyni biegów z przekładnią bezstopniową. Dzięki zastosowanym w niej nowym rozwiązaniom jest lżejsza o kilka kilogramów oraz ma wydłużoną żywotność. Poza tym zmiany przełożeń stały się szybsze o 20%. Nowa przekładnia przyczyniła się również do zmniejszenia zużycia paliwa.

Opracowano także nową skrzynię manualną do samochodów budowanych w oparciu o platformę TNGA. Skrócono korpus przekładni o 24 mm, dzięki czemu jej waga spadła o 7 kg. Według konstruktorów jest to jedna z najlżejszych 6-stopniowych skrzyń biegów na świecie.

Najnowsza Toyota Auris zadebiutuje na najbliższym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Japoński koncern zaprezentuje tam również Toyotę Aygo oraz Toyotę FINE-Comfort Ride.

Tagi: Toyota, Auris, Genewa, premiera 2018, hybryda

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News