Dani Sordo na Rajdzie Barum sprawdzi się na tle czołówki ERC

Dani Sordo na Rajdzie Barum sprawdzi się na tle czołówki ERC

45 interakcji
dani sordo

Podaj dalej

Podczas kolejnej rundy ERC – Rajdzie Barum, swój występ potwierdził Dani Sordo. Kierowca fabrycznego zespołu Hyundaia w Czechach poprowadzi i20 R5. Pokonanie kierowcy WRC na pewno będzie wyzwaniem dla czołówki Rajdowych Mistrzostw Europy. A może to jednak Hiszpan będzie zmuszony coś udowodnić?

Rozgrywany w dniach 24-26 sierpnia czeski klasyk tradycyjnie odbędzie się wokół Zlina. Największą atrakacją rundy z pewnością jest start Daniego Sordo. Hiszpan podczas Rajdu Finlandii pauzował, ustępując samochód w systemie rotacyjnym i20 WRC dla Haydena Poddona. Teraz jest już pewne, że Hiszpan (2. miejsce w Rajdzie Meksyku w WRC 2018) pojawi się także u naszych południowych sąsiadów.

Dani Sordo: Wbrew pozorom to wymagający start zarówno dla mnie jak i zespołu. Spotkamy się z bardzo szybkimi kierowcami, którzy doskonale znają charakterystykę tych odcinków. Chcemy się z nimi zmierzyć i pokazać nasze najmocniejsze strony.

Podczas Rajdu Barum nowością dla doświadczonego Sordo nie będą tylko same oesy ale także Hyundai i20 R5. 33-letni kierowca z Torrelavega jeszcze nie miał okazji startować taką specyfikacją tego modelu. Jego potencjał zademonstrował lider WRC Thierry Neuville, który zwyciężył R5-tką w Rajdzie Ypres.

Domową rundę zdominował zapisując na swoim koncie wygraniem na 15 z 23 odcinków specjalnych belgijskiego klasyka.

Thierry Neuville: Przed Ypres nie zaliczyłem wiele kilometrów za kierownicą i20 R5. Musiałem dokonać kilku drobnych zmian w ustawieniu zawieszenia i to wystarczyło by poczuć się na tyle pewnie aby osiągać przyzwoite rezultaty.

Przewaga ponad 40 sekund nad drugim w klasyfikacji generalnej rodakiem Vincentem Verschuerenem może i jest okazała, jednak Sordo podczas Rajdu Barum na pewno za rywali będzie miał mocniejsze nazwiska. W kolejnej rundzie WRC, Rajdzie Niemiec. Hiszpan otrzyma od Hyundaia status nr 2. i ma walczyć o ważne punkty w klasyfikacji producentów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News