Na rozpoczynających się dziś targach motoryzacyjnych we Frankfurcie CUPRA zaprezentowała swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód koncepcyjny – Tavascan.
CUPRA Tavascan łączy w sobie sylwetkę czterodrzwiowego crossovera, praktyczność SUV-a, nowe technologie i elegancję sportowego coupe. Samochód został zaprojektowany z myślą o potrzebach rynku w pełni elektrycznych SUV-ów coupe, którego przewidywany wzrost osiągnie 15% rocznie.
Na stoisku we Frankfurcie pojawi się również specjalnie przygotowana hulajnoga elektryczna CUPRA eXS.
Sportowa marka zapowiada także dalszy rozwój w ramach wyścigów samochodowych. Nowym ambasadorem CUPRA został szwedzki kierowca wyścigowy – Mattias Ekström, który będzie odpowiadać za strategię marki dotyczącą wyścigów elektrycznych, stanie się oficjalnym kierowcą CUPRY e-Racer oraz będzie współpracować przy opracowywaniu przyszłych modeli wyścigowych marki. Wszystkie działania wpisują się w kolejne plany rozwoju CUPRY.
– Zaprezentowany model Tavascan to imponujący samochód koncepcyjny, który pokazuje ogromny potencjał marki. Jego dynamiczne nadwozie, wyrafinowane wnętrze i zaawansowany technologicznie napęd to kamienie milowe na drodze pokonanej przez CUPRA – powiedział Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu CUPRA. – Sport motorowy jest zapisany w DNA CUPRY. Stworzyliśmy pierwszy całkowicie elektryczny samochód wyścigowy CUPRA e-Racer. Teraz możemy liczyć na wiedzę i doświadczenie Mattiasa Ekströma, zarówno w zakresie rozwoju tego modelu, jak i strategii wyścigów elektrycznych marki. Chcemy nadal być liderem w tej dziedzinie – dodaje.
Nie jest tajeminicą, że jedną z głowych ról na targach IAA we Frankfurcie odgrywa nowy elektryczny i zarazem sportowy SUV marki Cupra o dźwięcznej nazwie Tavascan. O nowościach, jakie w Niemczech przygotował SEAT opowiada PR Manager SEAT Polska, Jakub Góralczyk.#SEATPolska#Cupra#Tavascan
Gepostet von WRC Motorsport & Beyond am Dienstag, 10. September 2019
CUPRA ogłosiła także konsolidację struktury organizacyjnej wraz z powołaniem kierownictwa najwyższego szczebla oraz zwiększeniem zatrudnienia o 50%. Ta wciąż młoda marka bije rekordy sprzedaży – od stycznia do sierpnia sprzedała 17100 samochodów, czyli aż o 71% więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. W tym roku rozpoczęła się również budowa nowej siedziby głównej, tuż obok siedziby SEAT-a w Martorell niedaleko Barcelony. Powiązania marki z jej rodzinnym miastem są silne – w sierpniu tego roku CUPRA została wyłącznym oficjalnym partnerem motoryzacyjnym oraz partnerem ds. mobilności klubu FC Barcelona.