Jednym z największych wyzwań w zakresie zautomatyzowanej jazdy jest bezpieczne przechodzenie z trybu automatycznego do ręcznego prowadzenia pojazdu. Zagadnieniem tym zajęła się firma Continental.
Bezpieczne przekazanie kontroli może odbywać się tylko w momencie, gdy informacje z otoczenia są zgodne z danymi otrzymanymi z wnętrza pojazdu. Continental opracował odpowiednie rozwiązanie w postaci systemu składającego się z kamery na podczerwień, skierowanej do wnętrza pojazdu oraz kamery skierowanej na zewnątrz. System umożliwia równoczesne monitorowanie sytuacji na drodze przed pojazdem, jak i zachowania kierowcy, dzięki czemu kontrola nad prowadzeniem pojazdu jest przekazywana tylko w bezpiecznych warunkach.
System kamer pokazuje m.in., czy kierowca jest skupiony, czy zdekoncentrowany, czy odwrócił się do dzieci na tylnych siedzeniach, czy używa smartfonu oraz czy jego ręce znajdują się na kierownicy. Informacje te są analizowane w czasie rzeczywistym przez specjalne oprogramowanie, dzięki czemu system oblicza, kiedy może oddać kierowcy kontrolę nad pojazdem.