To już oficjalne Infiniti znika z Polski. Luksusowa marka należąca do koncernu Nissana wycofuje swoje samochody ze sprzedaży w całej Europie. 31 marca 2020 salony sprzedaży Infiniti w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Sosnowcu, i Wrocławiu wydadzą ostatnie samochody klientom. Co oznacza to dla właścicieli, którzy już kupili auta? Co z częściami i serwisem?
Jakiś czas temu wspominaliśmy wam już o możliwości zakończenia sprzedaży Infiniti w Europie. Wciąż „dokręcane” limity w zakresie emisji CO2 wykańczają wiele ciekawych projektów na rynku. Tym razem presji Unii Europejskiej uległo japońskie Infiniti, które nie jest w stanie radzić sobie z tak wyśrubowanymi ograniczeniami i kłopotami z popularnością ich aut.
Co to oznacza dla właścicieli?
Pod koniec marca zostaną zamknięte centra sprzedaży Infiniti w naszym kraju. — Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian. Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody – zapewniał rok temu prezes Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki w Polsce. W przededniu wycofanie się marki z Polski nadal zapewnia o tym, że właściciele Infiniti w Polsce nie mają się czego bać. Od 1 kwietnia obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną marki Grupa IP będzie realizować wespół z największym dealerem w Polsce –Grupą PGD.
Gdzie serwisować Infiniti?
Wciąż działać będą serwisy Infiniti Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku. Z koleiGrupa PGD otrzyma autoryzacje na serwisowanie Infiniti w Sosnowcu, Krakowie i Poznaniu.
Spadki sprzedaży
Globalnie w ubiegłym roku Infiniti sprzedało tylko 117 708 samochodów, w porównaniu do 149 280 w 2018 roku. Pojazdy infiniti produkowane są od 1989 roku, na rynku europejskim dostepne od 2008. Marka na przestrzeni lat może całkowicie zniknąć z rynku światowego. Niestety w tym przypadku Infiniti nie oznacza nieskończoności.