Bottas przekonany, że żaden rywal nie skopiuje systemu DAS. Ma ku temu istotne argumenty

Bottas przekonany, że żaden rywal nie skopiuje systemu DAS. Ma ku temu istotne argumenty

32 interakcje
bottas merceeds

Podaj dalej

Świat Formuły 1 nie może przestać mówić o rozwiązaniu, jakie przygotował na ten sezon Mercedes. Wielu ekspertów zastanawia się, czy ktoś będzie w stanie skopiować ich rozwiązanie i czy w ogóle byłoby to dla zespołów opłacalne pod wzgledem finansowym.

Jedno jest pewne – nie wszystkie zespoły mogą na pewno pozwolić sobie na taką inwestycję. Jeżeli ktoś miałby się w ogóle podjąć takiego zadania, to jedynie Ferrari, Red Bull Racing i ewentualnie… Racing Point. Trudno jednak uwierzyć w to, że innowacyjne rozwiązanie które za rok nie będzie już dozwolone, miałoby swój sens tworzenia na zaledwie kilka ostatnich wyścigów w sezonie.

Valtteri Bottas: Miło jest być jedynym zespołem, który korzysta z tego typu systemu. To tylko mówi coś o wspaniałych umysłach ludzi, którzy są członkami naszej stajni. To nie jest taka prosta sprawa. Nie wystarczy usiąść i coś zaprojektować. Później trzeba jeszcze sprawić, aby pracowało to tak, jak teraz widzimy. Wciąż uczymy się tego systemu i jego potencjału. W pewnych warunkach jego zastosowanie może przynieść naprawdę pozytywne efekty. O wszystkim przekonamy się w dalszej części sezonu – w różnych warunkach i na różnych torach. Muszę jednak powiedzieć, że to naprawdę imponujące rozwiązanie.

Inna kwestia, że stworzenie DAS nie zajęło Mercedesowi kilku tygodni, a była to długa praca miesiącami. Co za tym idzie, czas tu odgrywa główną rolę.

Valtteri Bottas: Inne zespoły mają o czym myśleć. Jestem pewny, że oceniają już, czy warto inwestować czas i środki, aby przygotować podobne rozwiązanie na ten rok. Dla nas był to bardzo duży projekt i ciężko będzie go skopiować. Mam nadzieję, że zapewni nam on przewagę. Znajdujemy się w dobrej sytuacji, będąc o krok przed innymi teamami. W całe przedsięwzięcie byłem wtajemniczony od całkiem długiego czasu. To nie jest projekt, który można zrealizować w szybkim tempie.

Jak działa system, jaką da przewagę i czy w ogóle był sens jego tworzenia, przekonamy się już w trakcie sezonu Formuły 1.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News