BMW i jako pierwszy producent samochodów na świecie oferuje w pełni zintegrowane, montowane fabrycznie rozwiązanie do indukcyjnego ładowania akumulatorów w modelach hybrydowych typu plug-in. Produkcja pierwszych pojazdów rusza w lipcu.
Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe BMW jest obecnie oferowane w leasingu jako wyposażenie dodatkowe 530e iPerformance. Ładowanie bezprzewodowe BMW rusza najpierw w Niemczech, a następnie w Wielkiej Brytanii, USA, Japonii i Chinach.
Ładowanie bezprzewodowe BMW umożliwia przesyłanie energii z sieci elektrycznej poprzez płytę podstawową zamontowaną na przykład w garażu do akumulatora wysokonapięciowego w ustawionym nad nią samochodzie. Po zaparkowaniu samochodu ładowanie rozpoczyna się automatycznie, bez żadnych dodatkowych czynności ze strony kierowcy.
Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe BMW składa się z indukcyjnej stacji ładowania (GroundPad), którą można zainstalować zarówno w garażu, jak i na dworze, oraz komponentu samochodowego (CarPad) montowanego pod spodem auta. Bezprzewodowe przesyłanie energii pomiędzy GroundPadem a CarPadem odbywa się na odległość ośmiu centymetrów. Płyta GroundPad generuje pole magnetyczne. W CarPadzie indukowany jest prąd ładujący akumulator wysokonapięciowy.
Moc ładowania wynosi 3,2 kW. Pozwala to całkowicie naładować akumulatory wysokonapięciowe w BMW 530e iPerformance w ciągu około trzech i pół godziny. Stopień sprawności całego systemu, wynoszący około 85%, jest już zbliżony do poziomu ładowania przewodowego, gdzie obecnie osiąga się około 92%.