BMW nie zwalnia tempa i rozszerza akcję przywoławczą w Stanach Zjednoczonych o 185 tys. modeli samochodów serii 3 i 5 oraz Z4 z 2006 roku. Spowodowane jest to niczym innym jak głośną sprawą zapalania się samoczynnie silników.
Jak wynika z dokumentów przedstawionych urzędowi ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, samozapłony pojazdów wynikają z tego, że wilgoć przedostaje się do zaworu podgrzewacza układu wentylacji skrzyni korbowej. Sytuacja ta może prowadzić do degradacji plastikowych części i w konsekwencji powodować zwarcie elektryczne, a następnie pożar.
Podgrzewacz zaworu PCV pełni funkcję zapobiegania zamarzaniu zaworu w niskich temperaturach, lecz przez nieprawidłowości w produkcji może przyczyniać się do przegrzewania się urządzenia. Również przy wyłączonym silniku.
Koncern zapowiedział, że klienci modeli samochodów 525i, 525xi, 530i, 530xi, 530xi Sports Wagon, 325i, 325xi, 325xi Sports Wagon, 330i, 330xi, Z4 3.0i oraz Z4 3.0si wyprodukowanego w 2006 roku, nie zostaną obciążeni kosztami wymiany podgrzewaczy.
Z dostarczonych materiałów urzędowi ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego wynika także, iż podczas monitoringu raportów producent pojazdów odkrył kilka przypadków awarii BMW Serii 3 z 2006 roku, i zdecydował się na rozszerzenie akcji przywoławczej o 185 tys. pojazdów. Awarie dotyczyły wyłącznie przegrzewania się urządzenia, a żaden samochodów się nie zapalił.