BMW M GmbH rozszerza gamę wyczynowych modeli w segmencie sportowych SUV-ów. BMW X3 i X4 w pakiecie M przygotowywane są do seryjnej produkcji, a testowane i pokazane zostały publice podczas ostatniej serii wyścigowej DTM na torze Nurburgring.
Prototypy obydwu sportowych SUV-ów były już testowane na torze Nurburgring podczas wyścigów DTM (7-9 września 2018 r.). Zakamuflowane, przedseryjne BMW X3 M i BMW X4 M zaprezentują się po raz pierwszy publicznie dokładnie tam, gdzie ostatecznie dopracowywane są ich właściwości jezdne.
Tor w Niemczech jest tradycyjnym miejscem finalnych testów i strojenia pakietu M, który obejmuje układ napędowy, jezdny i aerodynamikę.
W rozmiarze M
Duże wloty powietrza z przodu, zoptymalizowana aerodynamika oraz układ wydechowy z czterema końcówkami zintegrowanymi z tylnym, to są pierwsze charakterystyczne cechy związane z departamentem M GmbH. Jednym z najciekawszych rozwiązań technicznych w BMW X3 M i BMW X4 M jest nowo opracowany wysokoobrotowy sześciocylindrowy silnik rzędowy M TwinPower Turbo o mocy 460 KM z 3 litrów pojemności.
Częścią procesu rozwoju jest specyficzne strojenie układu M xDrive wprowadzonego po raz pierwszy w nowym BMW M5. Układ ma zapewniać w BMW X3 M i BMW X4 M stałą transmisję napędu na wszystkie cztery koła w optymalny sposób pod względem trakcji i osiągów.
Poza nową jednostką napędową inżynierowie BMW M przeszczepią układ jezdny z BMW M5. Dla nowych SUV-ów ma zagwarantować maksymalną przyczepność przy zachowaniu sportowej charakterystyki jazdy. Pozostałe dodatki obejmują aktywny tylny dyferencjał i sportowe zawieszenie.