BMW 530e z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępne w ofercie

BMW 530e z napędem hybrydowym typu plug-in już dostępne w ofercie

2018-bmw-530e-plug-in-hybrid-first-drive-review-car-and-driver-photo-681931-s-original.jpg

Podaj dalej

BMW rozszerza ofertę o hybrydowy (typu plug-in) model BMW 530e. Pojazd trafi do salonów również w wersji z napędem na wszystkie koła (530e xDrive).

W porównaniu do poprzednika, samochód dysponuje większym o ponad 30% zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym, który (wg cyklu NEDC) wynosi teraz do 61-66 km (55-58 w przypadku wersji xDrive). To skutek podwyższenia pojemności trakcyjnego akumulatora litowo-jonowego z 9,2 do 12 kWh. Co istotne, wymiary zewnętrzne baterii nie uległy zmianie.

Ładowanie akumulatora z gniazdka domowego zajmuje ok. 6 godzin. Wykorzystanie naściennej stacji BMW i Wallbox trwa ok. 3:35 h.

Napęd hybrydowy plug-in modeli 530e i 530e xDrive obejmuje czterocylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM oraz jednostkę elektryczną o mocy 113 KM zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Moc systemowa wynosi 252 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 420 Nm. BMW 530e przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 s, a BMW 530e xDrive w ciągu 6,2 s. Prędkość maksymalna obu modeli wynosi 235 km/h.

Aby zwiększyć wydajność, przy określaniu optymalnej pracy układu napędowego uwzględniane są między innymi dane nawigacyjne. Dodatkowo kierowca może wybrać rodzaj jazdy przyciskiem eDrive. W standardowym ustawieniu AUTO eDRIVE możliwa jest jazda na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 110 km/h. W trybie MAX eDRIVE BMW 530e i BMW 530e xDrive mogą rozwijać prędkość 140 km/h bez lokalnej emisji spalin.

Elementem wyposażenia standardowego samochodów jest system akustycznego ostrzegania pieszych. Podczas jazdy z prędkością do 30 km/h system głośnikowy generuje charakterystyczny dźwięk zwracający uwagę innych użytkowników drogi na jadący pojazd.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News