Baterie do EV wykorzystano na stadionie piłkarskim

Baterie do EV wykorzystano na stadionie piłkarskim

426229487_Europe_s_largest_energy_storage_system_is_now_live_at_the_Johan_Cruijff-e1530310167368

Podaj dalej

29 czerwca uruchomiono największy w Europie system magazynowania energii zainstalowany w budynku komercyjnym i wykorzystujący zregenerowane oraz nowe akumulatory z samochodów elektrycznych. Uroczystość otwarcia poprowadził amsterdamski radny Udo Kock.

Projekt jest efektem współpracy między firmami Nissan, Eaton, BAM, The Mobility House oraz Johan Cruijff ArenA. Wspierają go także Amsterdamski Fundusz na rzecz Klimatu i Energii (AKEF) oraz Interreg.

3‑megawatowy system magazynowania energii stanowi źródło zaopatrzenia w energię dla stadionu, jego gości i sąsiednich obiektów oraz jest podłączony do holenderskiej sieci elektroenergetycznej. Dzięki połączeniu modułów konwersji firmy Eaton z pojemnością odpowiadającą 148 akumulatorom z Nissanów LEAF, system nie tylko umożliwia magazynowanie energii w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju, ale także pozwala na powtórne wykorzystanie akumulatorów z samochodów elektrycznych zgodnie z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym.

System uruchomiony na Johan Cruijff ArenA cechuje moc 3 MW i pojemność 2,8 MWh. Byłby on wystarczający do zasilenia kilku tysięcy gospodarstw domowych. Pojemność ta umożliwia także magazynowanie i optymalne wykorzystywanie energii wytwarzanej przez 4200 paneli słonecznych zamontowanych na dachu stadionu ArenA. System stanowi awaryjne źródło zasilania, pozwalając ograniczyć korzystanie z agregatów prądotwórczych zasilanych olejem napędowym oraz odciążyć sieć elektroenergetyczną poprzez zmniejszenie szczytowych wartości poboru energii na przykład w czasie koncertów.

Stadion Johan Cruijff Arena pełni rolę siedziby klubu AFC Ajax oraz holenderskiej reprezentacji w piłce nożnej. Organizowane są na nim także wielkie koncerty, imprezy taneczne i spotkania firmowe. Stadion obsługuje ponad 2 miliony gości rocznie.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News