Wyjazd na pierwszy odcinek specjalny Rajdu Dakar to najbardziej wyczekiwany moment w tej kultowej imprezie. Rozpoczęcie zawodów poprzedza jednak seria formalności, które wypełnić muszą wszyscy uczestnicy rajdu.
Odbiór administracyjny, badanie kontrolne, oficjalny briefing, czy ceremonia startu – to tylko część z obowiązków, jakich dopełnić przed pojawieniem się na starcie pierwszego etapu muszą zawodnicy Rajdu Dakar.
W sobotę w Arabii Saudyjskiej zaplanowano ceremonię startu, gdzie załogi prezentują swoje maszyny. A jak wyglądały poprzednie dni? Tym na swoim Facebooku podzielił się Szymon Gospodarczyk. Doświadczony pilot i aktualny rajdowy mistrz Polski w tym roku dosiądzie dakarowej ciężarowki.
Każdy zawodnik startujący w Dakarze otrzymuje specjalną bransoletkę- w tym małym plastiku zawarte są informacje…
Gepostet von Szymon Gospodarczyk rally co-driver am Samstag, 4. Januar 2020
– Piątek to oprócz testów trochę „formalności” – czytamy. – Czyli odbiór administracyjny, badanie kontrolne i oficjalny briefing przed rajdem. Na odbiorze administracyjnym zawodnicy meldują się z paszportami, a następnie każdy musi przejść przez 15 stanowisk i na każdym zdobyć odpowiednią pieczątkę na specjalnej karcie. Na każdym stanowisku udzielamy informacji na temat stanu zdrowia, ubezpieczenia, okazujemy licencję i prawo jazdy, wizę, robimy zdjęcie. Mamy też szkolenie z obsługi przyrządów do nawigacji – opowiada szczegółowo Gospodarczyk.
Najważniejsze są oczywiście procedury dotyczące zdrowia i życia zawodników. Każdy z nich otrzymuje specjalną opaskę, na której zapisane są kluczowe dane: grupa krwi, dane kontaktowe w razie wypadku, adres, numer startowy itp.
Rajd Dakar 2020: Odyseja pustynna w kolebce Beduinów. To coś więcej niż nowe terytorium
W piątek odbywa się również szkolenie medyczne. Załogi dowiadują się co robić przy hipotermii albo przegrzaniu – hipertermii, lub przy ugryzieniu węża czy skorpiona.
– Następnie udajemy się na badanie ciężarówki. Tam kontrolerzy sprawdzają między innymi apteczki, zestaw ratunkowy, flary, folię NRC itp. W autach plombowane są skoki amortyzatora oraz turbiny. Mamy też kontrolę kasków i całego ubioru (kombinezony, buty, bielizna ognioodporna). Wieczorny briefing to film o historii Rajdu Dakar, omówienie nowości w regulaminie i odprawa przed pierwszym niedzielnym odcinkiem specjalnym – zakończył Gospodarczyk.
Wczorajszy dzień to oprócz testów trochę „formalności” 😉 czyli odbiór administracyjny, badanie kontrolne i oficjalny…
Gepostet von Szymon Gospodarczyk rally co-driver am Samstag, 4. Januar 2020