Audi ujawniło cenę RS5 Sportback - tanio nie jest, ale chyba warto

Audi ujawniło cenę RS5 Sportback - tanio nie jest, ale chyba warto

audi rs5 1

Podaj dalej

Audi zbiera już zamówienia na odmłodzony model RS5 Sportback. Pięciodrzwiowe coupe w podstawowej wersji zostało wycenione na (tu uwaga!) na 414 900 PLN.

Co nowego w wyglądzie?

Zwiększony rozstaw osi, krótkie zwisy i długa maska silnika, to cechy wyróżniające nowe RS5 Sportback. Do tego dochodzi szeroki i płaski grill Singleframe z matowo-czarnym logo quattro oraz pokaźne wloty powietrza z charakterystyczną dla modeli RS kratownicą o strukturze plastra miodu.

Standardowo, RS 5 Sportback wyposażone jest w 19-calowe, kute felgi. Opcjonalnie dostępne są felgi 20-calowe. Klienci mogą indywidualizować swoje nowe Audi RS 5 Sportback, wybierając jeden z pakietów stylizacyjnych: błyszcząca czerń, matowe aluminium lub carbon. Zielony lakier nadwozia Sonoma green metallic zarezerwowany jest wyłącznie dla Audi RS 5.

Utrzymane w całości w czerni wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback jest bogato wyposażone. W zestawie standardowo sportowe fotele RS – opcjonalnie z przeszyciami w kształcie plastra miodu i pokryte skórą Finenappa – czy spłaszczona u dołu skórzana, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS.

Co pod maską?

RS 5 Sportback można dostać z 2.9 TFSI V6 biturbo, które wytwarza 450 KM mocy, a jej maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny jest w przedziale pomiędzy 1900 a 5000 obr./min. Nowy model do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a opcjonalnie dostępna prędkość maksymalna to 280 km/h.

Sportowo zestrojona, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zoptymalizowanymi sekwencjami zmiany biegów, przenosi moc silnika 2.9 TFSI na stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym się centralnym mechanizmem różnicowym.

Napęd asymetrycznie (40:60) przekazuje moc silnika na koła i zapewnia dynamiczne prowadzenie z możliwie najlepszą przyczepnością i o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Jeżeli koła jednej z osi wpadną w poślizg, większość momentu napędowego przenoszona jest na drugą z osi – maksymalnie 70% na oś przednią i nawet 85% na oś tylną.

Opcjonalnie dostępny sportowy mechanizm różnicowy o specjalnym zestrojeniu RS zapewnia jeszcze szybsze reakcje podczas przyspieszania i skręcania kierownicą. System aktywnie i selektywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami.

Nowe Audi RS 5 Sportback można już zamawiać w polskiej sieci dealerskiej.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News