Audi oraz chiński koncern First Automotive Works (FAW) świętują trzydziestą rocznicę nawiązania partnerstwa. Niemiecka marka systematycznie rozbudowuje swoje kompetencje, aby móc projektować i konstruować jeszcze więcej wariantów modelowych i usług cyfrowych przeznaczonych specjalnie na chiński rynek.
Pierwszy elektryczny samochód zbudowany z myślą o chińskich klientach, Audi Q2 L e-tron, swą premierę rynkową będzie miał w roku 2019. Produkcja Audi e-tron rozpocznie się w Chinach w roku 2020, rok po rynkowej premierze tego modelu w Państwie Środka.
Chiny stały się najmocniejszą lokomotywą wzrostu Audi na świecie i największym pojedynczym rynkiem sprzedaży. Przez ostatnich trzydzieści lat, cztery pierścienie sprzedały tu ponad pięć milionów egzemplarzy samochodów.
Wolumen sprzedaży wzrósł tu w ostatnich dziesięciu latach ponad pięciokrotnie. Największym powodzeniem wśród tutejszych klientów cieszą się modele A4 L i A6 L, a Chiny są również najważniejszym rynkiem jeśli chodzi o sprzedaż modelu A8 L.
Cztery pierścienie były pierwszą marką samochodową, która stworzyła usługi specjalnie na chiński rynek, tak by precyzyjnie odpowiadać na zapotrzebowania tamtejszych klientów. Wśród takich specjalnych usług są m.in. trójwymiarowe mapy i system rozpoznawania znaków chińskiego alfabetu. Chiny wnoszą przy tym ogromny wkład w osiąganie przez Audi ciągłego wzrostu.
Do roku 2022, Audi ma zamiar rozbudować gamę produkowanych przez FAW-VW modeli do ponad dziesięciu. Pierwsze w pełni elektryczne samochody spod znaku czterech pierścieni również będą sprzedawane w Chinach.
Obecnie Audi oferuje na chińskim rynku sześć produkowanych lokalnie rodzin modelowych. Audi A4 L, A6 L, Q3 i Q5 L powstają w fabryce w Changchun na północy kraju. Audi A3 Limousine, A3 Sportback i Audi Q2 L zjeżdżają z taśmy produkcyjnej w Foshan na południu. Kolejnym krokiem na drodze zacieśniania współpracy pomiędzy Audi, a FAW, jest rozpoczęcie produkcji aut marki Audi w zakładach w Tianjin.
Chińskie fabryki wnoszą znaczący wkład w rozwój sieci produkcyjnej Audi. Ich struktura pozwala na stopniowe zwiększanie mocy produkcyjnych.W nadchodzących latach możliwości produkcyjne FAW-Volkswagen mogą w zależności od zapotrzebowania rynkowego zostać zwiększone do ponad 700 000 samochodów.
Początki współpracy w XX wieku
Audi było pierwszą marką segmentu premium, która już w roku 1988 weszła na chiński rynek. Częścią umowy licencyjnej pomiędzy Audi, a FAW było rozpoczęcie w Changchun montażu modelu Audi 100 z gotowych już części. W roku 1995 produkcja Audi została włączona do działalności joint venture FAW-Volkswagen, a współpraca z sukcesem się poszerzała.
Pionierskim rozwiązaniem było wprowadzenie do lokalnej produkcji modeli A4 i A6 z wydłużonym rozstawem osi oraz wdrożenie Audi A6 L e-tron, pierwszego produkowanego lokalnie modelu hybrydowego oferowanego przez Volkswagen Group. W roku 2013 cztery pierścienie uruchomiły w Pekinie centrum rozwojowe, torując sobie w ten sposób drogę do innowacyjnego przyspieszenia w Azji. Innym ważnym krokiem milowym dla Audi w Chinach jest przejęcie w ramach Center of Excellence odpowiedzialności za rozwój wysokonapięciowych ogniw akumulatorowych.