Przełomowa technika napędu i mocno zaakcentowany sportowy wygląd. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Genewa 2017, Audi przedstawia kolejny koncepcyjny pojazd demonstrujący potencjał przyszłej rodziny modelowej Q8. Studyjne Audi Q8 sport concept prezentuje wizjonerskie podejście, jakie projektanci i styliści Audi mają do dynamicznych i bardzo wydajnych SUV’ów przyszłości.
Charakterystyczne elementy poprawiające aerodynamikę zarówno w przodzie, jak i w tyle Audi Q8 sport concept, są kluczowymi dla nowej koncepcji stylistyki. Natomiast przyszłościowy kierunek rozwiązań mechanicznych określa koncepcja wysoce wydajnego napędu tego studyjnego pojazdu. Nowością na skalę światową jest sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI z układem mild hybrid i napędzaną elektrycznie sprężarką. Audi Q8 sport concept jest dzięki temu pojazdem wielozadaniowym, obdarzonym wieloma talentami. Moc jednostki napędowej: 350 kW (476 KM) oraz wysoki moment obrotowy rzędu 700 Nm, pozwalają rozpędzić ten nowatorski samochód od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Zasięg samochodu – ponad 1200 km – predestynuje go do odbywania długodystansowych podróży.
Dzięki wysokiej wydajności układu rekuperacji, rzędu 20 kW, ten duży SUV osiąga świetne wyniki jeśli chodzi o zużycie paliwa. W porównaniu z konwencjonalnym modelem z sześciocylindrowym silnikiem TFSI, ale bez układu mHEV, o 20 kW mocniejsze Audi Q8 sport concept zużywa prawie litr paliwa mniej na 100 km, co skutkuje obniżeniem emisji CO2 o ok. 25 g/km.
„Napęd Audi Q8 sport concept to ważny krok w kierunku optymalizacji wydajności i równowagi środowiskowej pojazdów produkowanych seryjnie. Połączenie techniki mild hybrid i silnika TFSI wyznacza nowe standardy syntezy mobilności elektrycznej i spalinowej. Taką właśnie kombinację w przyszłości ujrzymy w wielu modelach Audi” – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.