Poszukując nazwy dla nowego, zbliżonego do wersji seryjnej elektrycznego koncepcyjnego crossovera, Nissan wybrał słowo, które nawiązuje do przeszłości, a jednocześnie opisuje przyszły kierunek rozwoju firmy.
Samochód będący wizją zelektryfikowanej przyszłości według Nissana nosi nazwę, odwołującą się do dawnych czasów – Ariya kojarzy się z szacunkiem i podziwem.
„Uznaliśmy, że nowa wizytówka koncepcji Nissan Intelligent Mobility, otwierająca nowy rozdział w tradycji wzbogacania życia ludzi, z której firma jest tak dumna, zasługuje na nazwę zapadającą w pamięć” — powiedział Yasuhiro Yamauchi, dyrektor reprezentujący Nissan Motor Co., Ltd. „Po długich dyskusjach i rozważaniach wybraliśmy nazwę Ariya, która jednocześnie wybiega w przyszłość i jest zakorzeniona w przeszłości”.
W nowym Nissanie Ariya Concept słowo to symbolizuje wyraźnie określony cel i misję modelu, który ma dostarczać więcej pewności za kierownicą, więcej emocji oraz więcej wrażeń związanych z jazdą samochodem podłączonym do internetu.
Alfonso Albaisa, globalny starszy wiceprezes ds. projektowania tak opisał koncepcyjnego Nissana Ariya: „Jest niezwykle elegancki, harmonijny, bezkompromisowy i mocny. Przełomowa platforma opracowana przez naszych inżynierów, podporządkowana wymaganiom zaawansowanego elektrycznego zespołu napędowego oraz innym rozwiązaniom konstrukcyjnym, zainspirowała globalny zespół projektantów do stworzenia nadwozia odzwierciedlającego innowacyjność zamkniętej w nim technologii. Ariya będzie synonimem błyskotliwej nowej wizji stylistycznej oraz technicznej Nissana”.