Alfa Romeo Giulia została zwycięzcą XXV edycji konkursu „Compasso d’Oro ADI”, najbardziej prestiżowej na świecie nagrody w dziedzinie wzornictwa.
Ustanowiona w 1954 roku nagroda „Compasso d’Oro ADI” jest przyznawana w oparciu o kryteria przeprowadzane przez tzw. obserwatorium Stowarzyszenia ADI, komisję, w skład której wchodzą eksperci, projektanci, krytycy, historycy oraz branżowi dziennikarze, którzy rok po roku zbierają informacje, oceniają i wybierają najlepsze produkty pod kątem designu.
Nową Giulię wyróżniają bardzo krótkie zwisy, długa maska silnika, cofnięta kabina pasażerska „wsparta” na kołach oraz tylne, muskularne błotniki, optycznie sugerujące punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Tył samochodu, wydłużony i typowy dla samochodów z napędem na tylną oś, równoważy proporcje samochodu i gwarantuje odpowiednią ładowność. Profil ten powstał dzięki zastosowaniu napędu na tył oraz silnika i elementów mechanicznych umieszczonych między dwiema osiami, by jak najlepiej zbilansować masy.
Wszystko to przekłada się na wyjątkowo długi rozstaw osi, zamknięty w jednym z najbardziej kompaktowych nadwozi. Z tych proporcji powstaje dynamiczna forma, jaką można wyczytać z elipsy, patrząc w rzucie z góry. Poza tym, zaokrąglone krawędzie oraz otulające słupki nadają samochodowi smukłości, tworząc kształt „kropli”.
Zasadniczym podmiotem designu nowej Giulii, wokół którego skupiło się projektowanie samochodu, jest kierowca. Wnętrze, które jest czyste i proste w formie, podkreśla przyjemność prowadzenia tego samochodu, o czym świadczy chociażby efektownie ułożony tunel środkowy, deliatnie wygięta deska rozdzielcza i kierownica, na której zebrane są wszystkie przyciski sterowania, zaprojektowana tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Wszystko to zostało wykonane z użyciem wysokiej jakości materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, aby poczuć że zostały wykonane z najwyższym kunsztem.
Wręczenie prestiżowej nagrody odbyło się 20 czerwca tego roku w Castello Sforzesco – Cortile della Rocchetta w Mediolanie, gdzie publiczność mogła podziwiać Alfę Romeo Giulię Quadrifoglio, najmocniejszego w historii marki sedana przeznaczonego do użytku cywilnego oraz ekskluzywne 4C Spider ze specjalnej serii „Italia”.