Jakiś czas temu na rynku pojawił się dość ciekawy model Dacii z napędem elektrycznym. To strzał w dziesiątkę, bo budżetowych 4-osobowych aut zasilanych prądem elektrycznym na europejskim rynku praktycznie nie ma.
Jak elektryczna Dacia pokonała slalom?
Niestety budżetowe auta mają swoje mankamenty. Jest to dość oczywiste i ciężko mieć wysokie oczekiwania wobec tanich samochodów. Jednak nie wszyscy klienci zdają sobie z tego sprawę. Do tego typu wad można zaliczyć na przykład słabsze wyniki w testach zderzeniowych oraz gorsze własności jedne.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Redakcja km77.com sprawdziła jak nowa Dacia Spring poradzi sobie z pokonaniem slalomu. Na dwóch próbach auto pokonało test łosia bez zarzutu, jednak na większości strąciło kilka pachołków. Czy wynika to z budżetowej konstrukcji samochodu? Trochę tak. Sporym ograniczeniem dla tego modelu jest budowa tylnego zawieszenia, a dokładnie belka skrętna. Jest tania i niezawodna, ale negatywnie wpływa na skuteczność szybkiego pokonywania zakrętów, bo tylne koła są od siebie zależne.
Drugą cechą tego modelu, która sprawiła, że auto strąciło pachołki podczas kilku prób jest fakt, że jest to SUV. Nawet SUV-y takich marek jak Porsche nie pokonują slalomu przygotowanego przez redakcję km77.com bez potrącenia żadnego pachołka. Jak widać rodzaj nadwozia ma w tym przypadku równie kluczowe znaczenie. Wyżej położony środek ciężkość znacznie utrudnia szybkie pokonywanie zakrętów.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Fot. Youtube/km77.com