Twój diesel nie chce odpalić? Oto kilka przyczyn!

Twój diesel nie chce odpalić? Oto kilka przyczyn!

Kierowca

Podaj dalej

Przyczyn problemów z uruchomieniem silnika Diesla może być sporo. Jedną z najpopularniejszych usterek są wyeksploatowane świece żarowe. Najczęściej objawia się to w chłodniejsze dni.

Jaka jest najczęstsza przyczyna problemów z odpalaniem w dieslach?

Silnik po prostu nie chce odpalić. Na szczęście koszt wymiany świec żarowych nie jest zbyt duży. To kilkaset złotych. Zwykle nowe świece posłużą przez kolejnych kilka lat. Czasami zdarza się tak, że mechanicy mają problem z wykręcenie świec, które pękają lub się zapiekają.

NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ

Właśnie dlatego radzimy zlecać wymianę świec żarowych profesjonalnym warsztatom, które dysponują narzędziami do wyjmowania urwanych świec. Jeśli element ten się ułamie i nie zostanie odpowiednio wykręcony a mechanik uszkodzi głowice to konieczny będzie remont silnika.

1.9 TDI
Fot. Volkswagen

Co jeszcze może przysporzyć problemów z odpalaniem w silnikach Diesla?

Problemy z odpalaniem silnika Diesla mogą pojawić się również w przypadku awarii pompy wtryskowej lub tak zwanej pompy wysokiego ciśnienia (w jednostkach z wtryskiem typu Common rail). To bardzo drogi element. W wielu autach taka część kosztuje nawet kilka tysięcy złotych. Jednak przed wymianą pompy wtryskowej trzeba ją dokładnie sprawdzić.

Niestety w niektórych przypadkach jest tak, że oprócz pompy wtryskowej uszkodzeniu ulegają również wtryskiwacze. Na przykład jeśli pompa opiłkuje. Wtedy koszty naprawy mogą przekroczyć 10 000 zł. Im nowszy i mocniejszy silniki Diesla tym drożej będzie kosztowała naprawa tych elementów.

NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ

W niektórych przypadkach pomaga specjalny preparat do czyszczenia wtryskiwaczy. Jednak nie zawsze udaje się rozwiązać problem w taki sposób. Choć w autach japońskich z wtryskami Denso po kilku przeczyszczeniach układu wtryskowego preparatem wlewanym do baku udaje się przywrócić tym elementom dawną sprawność. Warunkiem jest dobranie odpowiedniej chemii. W ASO często wiedzą jaki preparat należy zastosować.

Awarie wtryskiwaczy
Fot. pixabay.com

Najbardziej błahe źródło problemów z zapłonem w dieslu to awaria jednego z czujników. W tym przypadku naprawa może się zamknąć w zaledwie kilkuset złotych. A jeśli będziecie mieć sporo szczęścia to może okazać się, że padł czujnik, który kosztuje tylko kilkadziesiąt złotych. Jeżeli jest na wierzchu i można prosto go wymienić to cały koszt naprawy może zamknąć się nawet w 150-200 zł.

NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ

Fot. pixabay.com, Volkswagen

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News