W ostatnich latach zapanował prawdziwy boom na BMW Seri 3 E90. Samochód przez lata taniał i dzięki temu zdobywał coraz większą popularność wśród klientów. Niestety koszty utrzymania tego auta często zaskakują użytkowników.
Czy BMW Serii 3 E90 i jednostka 4-cylindrowa to pomyłka?
I tak i nie. Jeśli szukacie stosunkowo niezawodnej jednostki to warto zdecydować się na przedliftingowe wersje 318i i 320i. Poza problemem z systemem zmiennego wzniosu zaworów Valvetronic te odmiany nie borykają się właściwie z poważnymi usterkami. Taką usterkę naprawicie już za 1500-2000 zł z robocizną. Jak na BMW to bardzo korzystna cena!
Poliftingowe jednostki benzynowe nie należą do zbyt udanych. Maja problemy z układem wtrysku bezpośredniego, a także z cewkami. W przypadku 2-litrowych motorów oferowanych po liftingu spotykane są nawet przypadki zatarcia jednostki napędowej. Jeśli chcecie stosunkowo bezproblemowy motor benzynowy to tylko przedliftingowe wersje 318i i 320i będą godne uwagi.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Warto zainteresować się również odmianą 328i z USA, która ma wyeliminowane wady wersji 325i i 330i. W tej pierwszej (325i) w latach 2006-2010 zdarzały się problemy z wadliwymi tłokami. W obydwu spotykane są przypadki zacierania się popychaczy zaworowych. Ich wymiana to około 2000-2500 zł z robocizną. Przy przebiegach rzędu 250 000-300 000 km trzeba liczyć się też z tym, że konieczna będzie wymiana łańcucha rozrządu. Koszt to około 4500-5000 zł z robocizną. Jak widać 6-cylindrowe jednostki benzynowe mają swoje bolączki, ale za to dają mnóstwo frajdy z jazdy.
Dostępna jest jeszcze wersja 335i. W tym przypadku też zdarzają się problemy z układem wtryskowym. Komplet wtrysków z wymianą to około 7000 zł. Radość z jazdy tym autem jest naprawdę duża, ale jak widać okupione jest to dość sporymi kosztami. Jednostki wysokoprężne też mają swoje bolączki, ale o nich napiszemy innym razem. Na osobny tekst zasługuje również topowa odmiana benzynowa M3.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
fot. BMW