Na filmie widać testy różnych aut na specjalnie przygotowanym podeście z rolkami. Wykonano kilka różnych prób, w tym najtrudniejszą. Czyli ruszanie w sytuacji, gdy tylko jedno koło ma pełną przyczepność. Który samochód okazał się najlepszy?
Napęd 4×4 w Passacie kontra konkurencja!
Niestety Volkswagen Passat B6 nie pokonał najmocniejszego ,,zawodnika” podczas podjazdu. Podobnie było z Hondą oraz Toyotą. Rywali całkowicie zdeklasowało Subaru. Dlaczego tak się stało? Odpowiedź jest bardzo prosta. Większość aut, które wzięły udział w testach nie ma stałego napędu 4×4, a dołączany.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Przez większość czasu napęd przekazywany jest w tych samochodach na oś przednią. Tylna dołączana jest przy pomocy sprzęgła Haldex w razie uślizgu przedniej. Niestety tego typu układy mają swoje ograniczenia i nie zawsze są w stanie poradzić sobie w trudniejszych warunkach. Inaczej jest z Subaru, które ma znacznie skuteczniejszy napęd stały.
Nie oznacza to jednak, że napęd AWD ze sprzęgłem Haldex jest złym rozwiązaniem. Jego główną zaletą jest mniejsze zużycie paliwa w aucie z takim układem. W większości sytuacji, które zdarzają się podczas codziennej eksploatacji modele z takim napędem spokojnie sobie poradzą. Niestety w niektórych trudniejszych sytuacjach stały układ 4×4 będzie bezkonkurencyjny.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Fot. Volkswagen