Porównali napęd 4x4 w Passacie z układami w innych markach! Który okazał się najlepszy?

Porównali napęd 4x4 w Passacie z układami w innych markach! Który okazał się najlepszy?

Volkswagen Passat B6 4Motion

Podaj dalej

Na filmie widać testy różnych aut na specjalnie przygotowanym podeście z rolkami. Wykonano kilka różnych prób, w tym najtrudniejszą. Czyli ruszanie w sytuacji, gdy tylko jedno koło ma pełną przyczepność. Który samochód okazał się najlepszy?

Napęd 4×4 w Passacie kontra konkurencja!

Niestety Volkswagen Passat B6 nie pokonał najmocniejszego ,,zawodnika” podczas podjazdu. Podobnie było z Hondą oraz Toyotą. Rywali całkowicie zdeklasowało Subaru. Dlaczego tak się stało? Odpowiedź jest bardzo prosta. Większość aut, które wzięły udział w testach nie ma stałego napędu 4×4, a dołączany.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Przez większość czasu napęd przekazywany jest w tych samochodach na oś przednią. Tylna dołączana jest przy pomocy sprzęgła Haldex w razie uślizgu przedniej. Niestety tego typu układy mają swoje ograniczenia i nie zawsze są w stanie poradzić sobie w trudniejszych warunkach. Inaczej jest z Subaru, które ma znacznie skuteczniejszy napęd stały.

Nie oznacza to jednak, że napęd AWD ze sprzęgłem Haldex jest złym rozwiązaniem. Jego główną zaletą jest mniejsze zużycie paliwa w aucie z takim układem. W większości sytuacji, które zdarzają się podczas codziennej eksploatacji modele z takim napędem spokojnie sobie poradzą. Niestety w niektórych trudniejszych sytuacjach stały układ 4×4 będzie bezkonkurencyjny.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Fot. Volkswagen

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News