Diesel nie musi kojarzyć się z nudą i oszczędną jazdą. Na rynku są dostępne jednostki wysokoprężne, które mają dużo mocy i dają masę frajdy. Nie jedno sportowe auta z silnikiem benzynowym nie miało by szans ani z 6-litrowym motorem V12 z pierwszej generacji Audi Q7, ani tym bardziej z drugim motorem w SQ7. Ten ma co prawda mniejszą pojemność i moc, ale ma coś co daje mu przewagę. Co to takiego?
Który diesel lepiej przyspiesza i dlaczego tak się dzieje?
Efektywniejszy jest nowszy motor V8 z Audi SQ7 o pojemności 4-litrów i mocy 435 KM. Różnica jest niewielka, ale przewagę daje tutaj lepsza i sporo szybsza skrzynia biegów. Według danych katalogowych diesel V8 rozpędza SQ7 do 100 km/h w zaledwie 4,8 s. Z kolei w pierwszej generacji Audi Q7 z silnikiem 6.0 V12 TDI o mocy aż 500 KM przyspieszenie do pierwszej setki trwa około 5,5 s. Choć moc jest większa, to automat ma już swoje lata i też nie jest tak szybki jak współczesne przekładnie.
Z drugiej strony jak widać na filmie różnice w czasach obu aut są tak niewielkie, że nie ma to większego znaczenia. Nawet kupując kilkunastoletnie Q7 z motorem V12 i tak otrzymujecie bardzo szybki samochód i do tego z kultowym motorem V12. Stare Q7 6.0 TDI będzie już tylko zyskiwać na wartości czego nie można powiedzieć o SQ7. To drugie auto najpierw musi zaliczyć solidny spadek wartości.