Zanim wybierzesz silnik Diesla powinieneś to przeczytać. Podajemy listę motorów, których naprawa może przekroczyć wartość samochodu. Sprawdź, które to!
2.5 TDI V6
Jednym z najbardziej awaryjnych silników Diesla koncernu Volkswagen AG był motor wysokoprężny 2.5 TDI. V6-ka w pierwszych latach produkcji miała problemy z pompą wtryskową. Przez cały okres produkcji użytkownicy musieli borykać się jeszcze z jednym problemem. Wycierające się krzywki wałków rozrządu. Najgorzej mieli jednak kierowcy, który zakupili auto z tym silnikiem i awaryjną skrzynią Multitronic.
Modele, w których występował ten silnik:
- Audi A4 B5, A4 B6
- Audi A6 C5
- Volkswagen Passat B5
- Volkswagen Touareg 1
- Skoda Superb 1
2.0 TDI PD/2.0 DI-D
Kolejny nieudany Diesel to jednostka 2.0 TDI PD z pompowtryskiwaczami. Ma problemy ze zużywającym się napędem pompy oleju. Dość często zdarzają się tutaj awarie pompowtryskiwaczy. W skrajnych sytuacja może dojść do wypalenia dziur w tłokach. Powszechną usterką tego diesla jest jeszcze pękająca głowica.
Modele, w których występował ten silnik:
- Audi A4 B7
- Audi A6 C6
- Volkswagen Golf 5
- Volkswagen Passat B5, Passat B6
- Touran 1
- Skoda Octavia 2
- Skoda Superb 1
- Seat Leon 2
- Seat Altea
- Mitsubishi Outlander 2 (jako 2.0 DI-D)
2.0 Boxer Diesel
Kolejny wadliwy diesel to 2-litrowy bokser stosowany przez Subaru. Już od premiery były z nim problemy. Na początku już po 50 000 km padały sprzęgła. Producent starał się rozwiązać problem zmieniając oprogramowanie silnika. Niestety po aktualizacji auto nie było już tak zrywne jak wcześniej. Jednak prawdziwe problemy z dieslem Subaru pojawiły się w autach przy 130 000-150 000 km. Przy takich przebiegach dochodziło do pęknięcia wału korbowego. Problem dotyczy wszystkich Subaru z dieslami do 2014 roku. Podobno od tego czasu usterka już nie powinna wystąpić.
2.0 D-4D i 2.2 D-CAT
Toyota przez lata słynęła z niezawodnych silników, aż do premiery jednostek 2.0 D-4D i 2.2 D-CAT o mocy 126 KM i wyższej (nie dotyczy 116-konnej starszej wersji 2.0 D-4D). W tych jednostkach notorycznie dochodziło do erozji bloku. Objawy? Bardzo szybkie ubywanie płynu chłodniczego, nierówna praca silnika czy dymienie. Naprawa to remont silnika. Jego koszt może przewyższyć wartość auta. Problem dotyczył wszystkich modeli Toyoty z silnikami diesla o pojemności 2,0 l i 2,2 l o mocy 126 KM i wyższej. Zdaniem niektórych mechaników usterkę wyeliminowano w 2012 roku. Jednak dużo bezpieczniej jest wybrać silnik benzynowy niż diesla w przypadku Toyoty. Można zamontować do niego też gaz.
2.0d M47D20
3-litrowe diesle BMW słynną z ponadprzeciętnej trwałości. Najstarsze jednostki M57B30 o mocy 184 i 193 koni mechanicznych dobijają nawet do miliona kilometrów. W przypadku 2-litrowych jednostek nie jest już tak kolorowo. Najbardziej awaryjny diesel BMW to właśnie M47D20 dostępny w E46 jako 320d oraz w E39 jako 520d. Najłatwiej rozpoznać ten silnik po mocy 136 KM. Często dochodzi tutaj do pęknięcia wałku korbowego. Bardziej niezawodne są 2-litrowe diesle o mocy 150 lub 163 KM w nowszych modelach. Ale i tu dochodzi czasem do zatarcia panewek przy 300 000 km. Natomiast jeszcze nowsze 2-litrówki N47D20 (177, 184 KM) mają zbyt delikatny rozrząd – trzeba wymieniać go co 100 000 km.