Silniki 2.0 TDI niestety nie miały łatwego życia. Problemy zaczęły się już około 2005 roku, kiedy debiutowały pierwsze odsłony tego diesla. Na początku motor ten miał problemy z zacierającym się napędem pompy wtryskowej, pękającą głowicą oraz nietrwałymi wtryskiwaczami.
Typowe usterki silników 2.0 TDI
Pierwsze silniki 2.0 TDI były wyposażone w znane już z motorów 1.9 TDI pompowtryskiwacze. Konstrukcję stopniowo modernizowano, ale niestety nie udało się wyeliminować wszystkich usterek. Około 2008 roku na rynku pojawiła się kolejna odsłona jednostki 2.0 TDI, tym razem z wtryskiem Common rail.

Na początku wydawało się, że koncern Volkswagen AG wyeliminował wszystkie problemy z poprzednich wersji i jej nowsza odmiana jest silnikiem w pełni niezawodnym. Niestety dość szybko okazało się, że i tu występują wady fabryczne. Mimo przeprojektowania napędu pompy oleju okazało się, że nowy układ również jest wadliwy. Jego słabym punktem jest zabierak tej pompy oleju.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Na szczęście to dość tani element, który nawet w ASO kosztuje kilkadziesiąt złotych. Droższa jest robocizna, bo zwykle mechanicy wyceniają ją na 300-500 zł. To i tak dużo taniej niż kompletna naprawa silnika 2.0 TDI w poprzedniej wersji z pompowtryskiwaczami. Tak naprawdę zabierak jeśli zostanie w porę wymieniony nic poważnego się nie stanie. Jeżeli jednak zaniedba się tę wymianę to może dojść nawet do zatarcia silnika. Z powodu braku smarowania.

Dużo poważniejszą usterką w silnikach 2.0 TDI z wtryskiem Common rail okazała się jednak opiłkująca pompa wtryskowa. Warto co drugą wymianę oleju, czyli co około 30 000 km odkręcać czujnik przy pompie wtryskowej i sprawdzić czy nie ma tam opiłków. Jeśli są to może się to skończyć czyszczeniem całego układu paliwowego, wymianą wtryskiwaczy, pompy, a nawet baku.
Koszt takiej operacji zwykle przekracza 10 000-12 000 zł. Robienie tego na pół gwizdka po taniości zwykle kończy się tym, że problem opiłkującej pompy wtryskowej dość szybko powraca i silnik przestaje pracować tak jak powinien. Problem ten rozwiązano po 2014 roku.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Fot. Volkswagen, Audi