Masz silnik Diesla 2.0 TDI w tych odmianach? Przygotuj się na poważne naprawy!

Masz silnik Diesla 2.0 TDI w tych odmianach? Przygotuj się na poważne naprawy!

Silnik 2.0 TDI

Podaj dalej

Silniki 2.0 TDI niestety nie miały łatwego życia. Problemy zaczęły się już około 2005 roku, kiedy debiutowały pierwsze odsłony tego diesla. Na początku motor ten miał problemy z zacierającym się napędem pompy wtryskowej, pękającą głowicą oraz nietrwałymi wtryskiwaczami.

Typowe usterki silników 2.0 TDI

Pierwsze silniki 2.0 TDI były wyposażone w znane już z motorów 1.9 TDI pompowtryskiwacze. Konstrukcję stopniowo modernizowano, ale niestety nie udało się wyeliminować wszystkich usterek. Około 2008 roku na rynku pojawiła się kolejna odsłona jednostki 2.0 TDI, tym razem z wtryskiem Common rail.

Silnik 2.0 TDI Common rail
Fot. Volkswagen

Na początku wydawało się, że koncern Volkswagen AG wyeliminował wszystkie problemy z poprzednich wersji i jej nowsza odmiana jest silnikiem w pełni niezawodnym. Niestety dość szybko okazało się, że i tu występują wady fabryczne. Mimo przeprojektowania napędu pompy oleju okazało się, że nowy układ również jest wadliwy. Jego słabym punktem jest zabierak tej pompy oleju.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Na szczęście to dość tani element, który nawet w ASO kosztuje kilkadziesiąt złotych. Droższa jest robocizna, bo zwykle mechanicy wyceniają ją na 300-500 zł. To i tak dużo taniej niż kompletna naprawa silnika 2.0 TDI w poprzedniej wersji z pompowtryskiwaczami. Tak naprawdę zabierak jeśli zostanie w porę wymieniony nic poważnego się nie stanie. Jeżeli jednak zaniedba się tę wymianę to może dojść nawet do zatarcia silnika. Z powodu braku smarowania.

Audi A4 B8 2.0 TDI CR
Fot. Audi

Dużo poważniejszą usterką w silnikach 2.0 TDI z wtryskiem Common rail okazała się jednak opiłkująca pompa wtryskowa. Warto co drugą wymianę oleju, czyli co około 30 000 km odkręcać czujnik przy pompie wtryskowej i sprawdzić czy nie ma tam opiłków. Jeśli są to może się to skończyć czyszczeniem całego układu paliwowego, wymianą wtryskiwaczy, pompy, a nawet baku.

Koszt takiej operacji zwykle przekracza 10 000-12 000 zł. Robienie tego na pół gwizdka po taniości zwykle kończy się tym, że problem opiłkującej pompy wtryskowej dość szybko powraca i silnik przestaje pracować tak jak powinien. Problem ten rozwiązano po 2014 roku.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Fot. Volkswagen, Audi

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News