W samochodzie jest wiele elementów, gdzie z czasem pojawia się korozja. Które miejsca atakuje najszybciej? Dlaczego pojawia się akurat tam? Wyjaśniamy dokładnie jak to wygląda w praktyce.
Miejsca najbardziej narażone na korodowanie
Jednym z takich miejsc jest między innymi maska. Tutaj korozja najczęściej pojawia się w wyniku odprysków po kamieniach. Podczas jazdy autostradami i trasami szybkiego ruchu maska samochodu cały czas dostaje uderzenia od kamieni. W ten sposób dochodzi do uszkodzenia lakieru, bazy, a nawet i podkładu. Potem w tych miejscach pojawia się korozja.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Kolejne miejsce to klapa bagażnika. W wielu modelach aut jest problem z odpowiednim odprowadzeniem wody. Ta dostaje się do środka klapy przez uszczelkę wycieraczki (jak na przykład w BMW) czy przez ruchomy znaczek zastępujący klamkę (jak ma to miejsce na przykład w Volkswagenach). Jednak takie wpadki zalicza niemal każdy producent aut.
Gdzie jeszcze może pojawić się korozja?
Rdza często występuje również na dolnych rantach przednich i tylnych błotników oraz drzwi. Te miejsca są podobnie jak maska narażone na uderzające kamienie. Do tego w drzwiach są odpływy, które z czasem mogą się zapychać. Przez to woda dostaje się do drzwi i powoduje powstawanie korozji. Tego typu problem występuje na przykład w niektórych modelach Opla.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Korozja może pojawiać się również na progach. Dlaczego akurat tam? Bo często pod plastikowymi osłonami zbiera się piasek i błoto. Przez to wilgoć jest tam obecna niemal przez cały czas i w efekcie pojawiają się wykwity.
Rdza równie często występuje na elementach podwozia auta. Szczególnie w samochodach japońskich oraz tych, które większość czasu spędzają na dworze i są parkowane na trawnikach lub na klepiskach. Takie warunki niestety sprzyjają powstawaniu korozji. Usunięcie korozji w tych miejscach jest pracochłonne i co za tym idzie bardzo drogie.
Jak z nią walczyć?
Jeżeli chcecie zabezpieczyć swój samochód przed rdzą to warto oddać go do profesjonalistów. Ci spryskają podwozie oraz wpuszczą specjalne preparaty do profili zamkniętych. Po takim zabiegu korozja nie powinna pojawić się na waszym aucie przez najbliższe kilka lat. Taki zabieg nie jest zbyt tani, ale szczególnie w przypadku aut zabytkowych czy kultowych zdecydowanie warto za niego zapłacić i uratować samochód przed zniszczeniem.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Fot. pixabay.com