Koło dwumasowe odpowiada za przekazywanie momentu obrotowego z silnika do skrzyni, która transportuje go następnie do półosi napędowych lub do wału, skrzynek i półosi w zależności od rodzaju napędu. Ma ono zapobiegać też uszkodzeniu manualnej skrzyni biegów.
Dlaczego nie warto zastępować koła dwumasowego jednomasowym?
Przede wszystkim ze względu na skrzynię biegów. Koło jednomasowe nie jest w stanie tak skutecznie ograniczyć drgań z silnika przy przekazywaniu momentu obrotowego do skrzyni. Przez to może dojść do jej uszkodzenia. Co prawda, w wielu autach używane skrzynie manualne są tańsze niż koło dwumasowe. Trzeba jednak pamiętać o tym, że mogą cierpieć na takiej zamianie również inne podzespoły układu napędowego.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Poza tym znalezienie używanej skrzyni manualnej w dobrym stanie, szczególnie do 15-letniego lub starszego auta nie będzie takie łatwe. Kolejna kwestia to robocizna. Wymiana przekładni swoje kosztuje. Może okazać się tak, że cena takie usługi wraz ze skrzynią będzie wyceniona podobnie jak wymiana dwumasowego koła zamachowego wraz ze sprzęgłem i wysprzęglikiem. Tak powinno się je wymieniać. Wraz z tymi elementami.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Fot. pixabay.com