Hyundai wzywa do serwisów 82 000 egzemplarzy samochodów zasilanych prądem. W pojazdach tych może dojść nawet do pożaru. Powodem jest zastosowanie wadliwych baterii w tych autach elektrycznych.
Zastosowanie wadliwych baterii w autach elektrycznych
Co ciekawe, producentem baterii jest firma LG. Hyundai wprowadził poprawę w oprogramowaniu zarządzania bateriami. Niestety przez to zmniejszył się ich zasięg, a pożary nadal się zdarzały. Problem dotyczy głównie modeli Kona i Ioniq produkowanych w latach 2018-2020. Występował również w autobusach koreańskiej marki.
Wymiana wadliwych baterii w autach elektryczny będzie kosztowała Hyundaia podobno aż 900 milionów dolarów. Akcja serwisowa zostanie przeprowadzona oczywiście na koszt koreańskiego koncernu. Pytanie czy również w Polsce? Póki co nie mamy na ten temat żadnych informacji. Miejmy nadzieję, że polski importer nie zostawi klientów samych sobie.