Silnik Diesla raczej nie kojarzy się z ciekawym i donośnym dźwiękiem, a z nudnym klekotem. Jednak nie zawsze jednostka wysokoprężna brzmi nieciekawie. Ten film to najlepszy dowód na to, że i z diesla można wykrzesać dobre brzmienie.
Silnik Diesla może ciekawie brzmieć, ale…
Silnik Diesla może mieć donośny i rasowy dźwięk, jednak musi mieć zmieniony układ wydechowy. W przypadku jednostek 4-cylindrowych bez modyfikacji wydechu taki motor nie będzie brzmiał atrakcyjnie. Znacznie lepszy dźwięk mają silniki wysokoprężne 5-, 6- lub 8-cylindrowe. Jednak dopiero przy dodawaniu gazu.
Na wolnych obrotach niezależnie od wielkości silnika to klekot jest w dieslu dźwiękiem dominującym. Motory benzynowe pracują przyjemnie również na biegu jałowym. W przypadku jednostek wysokoprężnych, nawet tych dużych, aby uzyskać ciekawy dźwięk na postoju trzeba wymienić wydech. Zmodyfikowany układ wydechowy w dieslu z dużym prawdopodobieństwem nie przejdzie badania technicznego.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Silniki Diesla muszą spełniać bardzo restrykcyjne normy emisji spalin. Wycinanie filtra DPF czy jakiekolwiek inne modyfikacje znacząco zwiększają poziom emitowanych do atmosfery szkodliwych gazów i zadymienie. Na rynku są jednak oferowane gotowe zestawy. Można też oddać auto do fachowców robiących wydechy na zamówienie. Wtedy taka operacja będzie tańsza niż kupowanie gotowców zagranicznych firm.