Silnik Diesla 1.9 TDI to konstrukcja, która od dekad słynie z niezawodności i długotrwałości. Niestety jego ostatnie wersje nie należały do zbyt udanych. Jednostki 1.9 TDI o kodzie BLS i BXE miały problemy z zacierającymi się panewkami. Zdarzały się również pęknięcia wału korbowego. Jednak egzemplarz z ogłoszenia ma na liczniku 500 000 km i nadal jeździ.
Volkswagen Passat i diesel 1.9 TDI z ogłoszenia
Wystawiony samochód ma pod maską diesla 1.9 TDI o mocy 105 KM. To niezbyt dynamiczna jednostka, ale za to bardzo oszczędna. Przy oszczędnej jeździe bez problemu da się spalić nawet do 5 l/100 km. Jeżeli będziecie jechać dynamicznie zużycie oleju napędowego nie powinno przekroczyć 7,5 l/100 km. Niestety motor 1.9 TDI miewa problemy z panewkami i wałem korbowym, przez co może dojść do zatarcia silnika bez wcześniejszej zapowiedzi. Problem dotyczy jednostek o oznaczeniu fabrycznym BXE i BLS.
Skąd wiadomo, że oglądane przez nas auto ma wadliwy motor? Można to rozpoznać po naklejce na obudowie paska rozrządu lub tej przy wnęce koła zapasowego w bagażniku. Diesel 1.9 TDI w aucie z ogłoszenia ma przejechane 500 000 km. Jeśli nie był remontowany to jest duże prawdopodobieństwo, że nie jest to jednostka z wadliwej serii. Na rynku są też silniki BXE i BLS po remontach, które z powodzeniem pokonują kolejne kilometry. Silnik z której serii jest w tym egzemplarzu? Tego dowiecie się dopiero na miejscu podczas oględzin. Wystawione auto ma co prawda duży przebieg, ale jest dość tanie. Link do ogłoszenia znajdziecie tutaj.
KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH