Abiteboul: To była procesja. Lepiej skupić się na torach niż co roku modyfikować bolidy

Abiteboul: To była procesja. Lepiej skupić się na torach niż co roku modyfikować bolidy

58 interakcji
Renault

Podaj dalej

Szef Renault, Cyril Abiteboul, powiedział bardzo interesujące słowa w kontekście zmian, jakie powinny zacząć być wprowadzane w Formule 1. Jego zdaniem czas zacząć inwestować w tory, a nie co roku wyłącznie modyfikować technicznie bolidy.

Abiteboul twierdzi, że zespoły mogłyby zapewnić dodatkowe zasoby finansowe i sugerować wspólnie możliwe zmiany, jakie powinny nastąpić na istniejących torach. Tego typu modyfikacje powinny wpłynąć na lepszą pracę bolidów, a co za tym idzie atrakcyjność wyścigów.

Cyril Abiteboul: Jedną z rzeczy, którą powinniśmy robić częściej to analizować tory. Preferowałbym mniejsze skupianie się na regulacjach technicznych, a większe na przygotowaniu układu toru. To lepsze niż inwestowanie w dwadzieścia samochodów, które mają być inne co roku. Wolałbym zmienić jeden czy dwa zakręty na każdym torze, to byłoby znacznie tańsze i lepsze dla sportu. Wiem, że włożyli sporo wysiłków w projekt toru w Wietnamie. Jednak jest to coś, nad czym moglibyśmy wszyscy pomyśleć.

Atrakcyjność niektórych wyścigów faktycznie pozostawia wiele do życzenia. Są tory, gdzie kierowcy mają możliwość wyprzedzania rywali ograniczoną niemal do minimum i nie pomaga w tym nawet bonus w postaci DRS-u.

Cyril Abiteboul: Za najlepszy przykład powinno służyć Grand Prix Francji. Po wyścigu pojawiły się mocne słowa krytyki, ponieważ zawody były procesją. Staraliśmy się nieco go ożywić w końcówce i ukarano nas za to! Tak więc dokonaliśmy kilka symulacji alternatywnych konfiguracji, by uczynić wyścig ciekawszym. Chciałbym więcej współpracy z zespołami, by dojść do lepszych rozwiązań i poprawek na torach. Jeśli 10 zespołów będzie współpracować w celu poprawy torów, jestem pewny, że da to fantastyczne efekty i nie musimy czekać na 2021 rok, by tego dokonać. Można zacząć już w przyszłym roku.

Pomysł inwestowania w tory wydaje się ciekawy, lecz należy przy tym wszystkim pamiętać, że służą one nie tylko Formule 1, ale również innym serią wyścigowym.

Renault chce zbudować bolid kwalifikacyjny

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News