ABB poinformowało o uzupełnieniu swojej oferty o Panto Up – urządzenie, które ładuje autobusy elektryczne wyposażone w pantograf zamontowany na dachu. Umożliwia nocne ładowanie sekwencyjne nawet trzech autobusów jednocześnie, mocą w zakresie 50-150 kW (na każdy pojazd).
Panto Up obsługuje również zakres mocy 150-600 kW na potrzeby szybkiego ładowania (opportunity charging) na przystankach końcowych w ciągu dnia.
Jak informuje ABB, nowe rozwiązanie jest przeznaczone dla operatorów, którzy w związku z ograniczoną przestrzenią na zajezdniach wykorzystują w swoich elektrobusach pantograf zamontowany na dachu.
– To realna opcja dla tych, którzy dzięki automatycznemu ładowaniu chcą zmniejszyć swój ślad węglowy, zminimalizować koszty i lepiej kontrolować wydajność floty – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu infrastruktury ładowania EV w firmie ABB.
Panto Up stanowi część cyfrowego portfolio ABB Ability, dzięki czemu wykorzystuje rozwiązania zdalnej diagnostyki i zarządzania.
– Poprzez odpowiednie narzędzia można stację monitorować, aktualizować jej oprogramowanie, ale też serwisować. W ponad 60 proc. zgłoszonych przypadków awarię można usunąć zdalnie, co oszczędza czas, ale przede wszystkim minimalizuje koszty – stwierdziła Katarzyna Sobótka-Demianowska, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności w ABB w Polsce.
Szwajcarsko-szwedzki koncern wszedł na rynek ładowania pojazdów elektrycznych w 2010 roku i sprzedał jak do tej pory ponad 10 500 stacji szybkiego ładowania DC w 73 krajach.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL