Czy zakup starego auta marki premium zrujnuje twój budżet?

Czy zakup starego auta marki premium zrujnuje twój budżet?

Logo Audi

Podaj dalej

Niestety zakup 15- czy 20-letniego samochodu marki premium – szczególnie z mocnym silnikiem – zawsze wiąże się z bardzo dużym ryzykiem. Oczywiście można takie auto kupić, jednak trzeba pamiętać o kilku ważnych faktach.

Nie wybieraj najtańszych egzemplarzy

Wiele młodych osób popełnia kardynalny błąd przy wyborze leciwego auta marki premium. Decydują się na możliwe najtańsze egzemplarze. Liczą na to, że po roku ,,inwestycji’’ uda się im ogarnąć wszystkie usterki i doprowadzić blacharkę do akceptowalnej kondycji.

Niestety tak nie jest. Zwykle dość szybko okazuje się, że doprowadzenie auta do rewelacyjnego stanu kilkukrotnie przewyższa wartość samochodu i tak naprawdę nie ma to większego sensu. Najtańsze egzemplarze zwykle są tak ekstremalnie zaniedbane, że nawet wyeliminowanie kilku usterek nie sprawi, że auto przestanie się psuć. W krótkim czasie będą pojawiały się kolejne.

Część z nich jest wynikiem zaniedbań poprzednich właścicieli, a inne wynikają po prostu z zaawansowanego wieku auta. Aby ograniczyć problemy warto wybierać możliwie jak najdroższe sztuki z jak najmniejszymi przebiegami. Najlepiej takie z pełną historią serwisową.

BMW nerki
Fot. pixabay.com

Zadbane auto nie oznacza braku usterek

Niestety nawet zakup bardzo zadbanego egzemplarza nie gwarantuje braku usterek. Jest wręcz pewne, że będą się one pojawiać. Nawet jeśli samochód ma oryginalny przebieg poniżej 100 000 km. Dlaczego? Bo z wiekiem wykruszają się i parcieją uszczelki. Starzeją się też mechanizmy, a na łączeniach elementów elektrycznych śniedzieją styki.

W efekcie mamy prawi nowe, ale tak naprawdę stare auto, które trzeba serwisować. Trzeba przygotować się, że nawet w pozornie idealnych egzemplarzach konieczne może okazać się dołożenie do auta kilku tysięcy złotych.

Felga Mercedes
Fot. pixabay.com

Szerokim łukiem omijajcie stare mocne diesle

W teorii wiele starych diesli to silniki niezniszczalne. Oczywiście wiele w tym racji, ale większość z nich swoje lata świetności ma już dawno za sobą. Wieloletnie zaniedbania i potężne przebiegi spowodowały, że generują ciągłe problemy. Diagnoza diesla wymaga znacznie więcej czasu niż benzyny, a naprawy z pewnością będą dużo droższe.

Przed zakupem konkretnego egzemplarza koniecznie sprawdźcie historię serwisową auta. Odwiedzenie warsztatu, najlepiej specjalizującego się w danym modelu lub w samej marce to zadanie obowiązkowe. Bez tego nie ma co liczyć na zakup zadbanego samochodu marki premium. Warto też poczytać o wybranym modelu w Internecie i podpytać mechaników na co powinno się zwrócić uwagę przy oględzinach.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News