Wspominamy jeden z najciekawszych modeli w historii Porsche z silnikiem V10!

Wspominamy jeden z najciekawszych modeli w historii Porsche z silnikiem V10!

Carrera GT

Podaj dalej

Porsche ma w swojej historii wiele ciekawych aut. Bez wątpienia jednym z najbardziej interesujących jest Carrera GT z centralnie umieszczonym silnikiem V10. Co warto wiedzieć o tym modelu?

Jakie osiągi ma Porsche Carrera GT?

Samochód ma 10-cylindrowy benzynowy silnik o pojemności 5,7-litra. Jednostka ta nie ma turbodoładowania. Jej moc to 612 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 590 Nm. Dzięki takim parametrom silnika samochód rozpędza się do pierwszej setki w 3,9 s. Do 200 km/h auto rozpędza się w 9,9 s. Jego prędkość maksymalna jest nadal imponująca. To aż 334 km/h. Z kolei z hamowanie z 200 km/h do zera trwa 14,1 s.

Co jest najbardziej wyjątkowe w tym modelu poza silnikiem? Między innymi fakt, że samochód jest wyposażony w manualną skrzynię biegów z ceramicznym sprzęgłem. W obecnych czasach zastosowania przekładnie ręcznej w tak mocnym sportowym aucie to absolutna. Kolejna kwestia to fakt, że Porsche Carrera GT było uznawane kiedyś za jeden z najszybszych samochodów świata.

Jakie auta były głównymi konkurentami niemieckiego hypercara?

Na pewno słynne Ferrari Enzo. Włoski konkurent ma 6-litrowy silnik V12 o mocy 660 KM. Samochód rozpędza się do 355 km/h. To auto osiąga pierwszą setkę w 3,3 s. Jak widać, Porsche Enzo jest sporo szybsze od Porsche Carrery GT.

Równie ciekawym konkurentem tego modelu był również Mercedes SLR McLaren. To auto ma jednostkę V8 o pojemności 5,4 l. Silnik ten ma moc 626 KM. Jego maksymalny moment obrotowy rzędu 780 Nm. SLR osiąga pierwszą setkę w 3,7 s. Jego prędkość maksymalna to 334 km/h. Jak widać prędkość maksymalna Mercedesa jest dokładnie taka sama jak Porsche, a sprint do setki jest lepszy o zaledwie symboliczne 0,2 s.

Jednak, klienci, którzy decydowali się i robią to nadal na tego typu auta nie patrzą tylko na osiągi. Takie auta wybiera się na podstawie całokształtu. Bardzo ważny jest między innymi design. Liczy się też jednostka napędowa. Jedni preferują silniki V8, inni V10, a jeszcze inni V12. Pozostaje jeszcze kwestia skrzyni biegów. Porsche Carrera GT ma przekładnię manualną, a Ferrari Enzo i Mercedes SLR automatyczne. Każde z wymienionych wyżej aut jest na swój sposób wyjątkowe. Są to niezwykłe konstrukcje pełne nowoczesnych – jak na swoje czasy – technologii.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News