Chociaż Google Maps jest preferowaną aplikacją do nawigacji dla większości osób korzystających z Android Auto w swoich samochodach, czasami powoduje ona dziwne problemy, których aktualnie nie może rozwiązać nawet producent.
Irytujący problem
Jak podaje portal autoevolution.com, w ostatnim czasie na forach Google szczególnie aktywni są właściciele Toyot, którzy narzekają na awarię systemu audio zaraz po uruchomieniu aplikacji nawigacyjnej w ich samochodach. Z relacji kierowców wynika, że dźwięk jest po prostu automatycznie odcinany w momencie włączenia Google Maps. Co jednak najciekawsze, problem pojawia się tylko i wyłącznie w samochodach japońskiego producenta – jak się szybko okazało, każda z osób zgłaszających problem była właścicielem właśnie Toyoty.
Innymi słowy, jeśli posiadasz nową Toyotę z systemem Android Auto i zamierzasz korzystać z Google Maps to istnieje szansa, że słuchanie muzyki za pomocą aplikacji takich jak np. Spotify nie będzie możliwe. Największy problem polega jednak na tym, że problemu nie da się rozwiązać w konwencjonalny sposób. Zresetowanie połączenia, wyczyszczenie pamięci podręcznej aplikacji uruchamianych na Android Auto i inne podobne rozwiązania nie działają i są po prostu stratą czasu.
Dobra wiadomość jest taka, że jeden z pracowników Google z działu Android Auto twierdzi, że raporty dotyczące problemu zostały już przekazane programistom odpowiedzialnym za udoskonalanie aplikacji. Niestety na chwilę obecną nie wiadomo kiedy właściciele Toyot mogą spodziewać się łatki, która raz na zawsze rozwiąże ten irytujący problem.
Co więc mogą w międzyczasie coś zrobić? Teoretycznie, jeśli rzeczywiście winne jest Google Maps (a wszystko na to wskazuje), najlepszym wyjściem jest przede wszystkim zaprzestanie korzystania z aplikacji. Można tymczasowo przejść na Waze lub inną aplikację nawigacyjną Android Auto, która działa poprawnie i nie powoduje żadnych problemów z dźwiękiem.
fot: pxfuel.com