Niektórym osobom wydaje się, że zakup nastoletniego auta marki premium za niewielkie pieniądze to świetny pomysł. Wydaje się im, że to bardzo dobra okazja i wystarczy niewiele dołożyć, aby przywrócić autu dawną świetność.
Utrzymanie starego auta marki premium będzie kosztować krocie
Niestety rzeczywistość jest w tym przypadku brutalna. Zakup taniego nastoletniego samochodu marki premium zwykle kończy się katastrofą finansową właściciela. Dość szybko okazuje się, że usterek w aucie jest cała masa. Do tego już po kilku naprawach okazuje się, że nie końca nie widać. Po naprawieniu 5 awarii pojawia się 7 kolejnych. To efekt wieloletnich zaniedbań poprzednich właścicieli.
W końcu użytkownik auta zostaje postawiony pod murem. Musi decydować. Albo dalej wydaje tysiące złotych i liczy na to, że lista usterek w końcu zacznie się kurczyć. Albo sprzedaje auto po kosztach i przyjmuje do wiadomości, że włożonych w samochód pieniędzy już nigdy nie odzyska. Niestety tak w większości przypadków wygląda ratowanie starych, zaniedbanych aut i to nie tylko marek premium.
Jeden z takich samochodów możecie zobaczyć na filmie wrzuconym na kanał Mercedes Maniac przez mechanika specjalizującego się w naprawie Mercedesów. Tego typu materiałów wideo jest tam znacznie więcej. To dobra przestroga dla osób liczących na zakup okazji za małe pieniądze.
Z jakimi usterkami trzeba się zmagać ratując stare auto?
Ci, którzy darzą sentymentem takie auto muszą przygotować bardzo dużo gotówki, aby je uzdrowić. Niestety czas nie stoi w miejscu, a oprócz licznych zaniedbań z wiekiem wychodzą jeszcze inne niedoskonałości. Guma w elementach zawieszania czy uszczelkach zaczyna się kruszyć ze starości. Niektóre wykonane z niej części po prostu pękają.
Metalowe elementy korodują, a izolacja kabli również się wykrusza. W efekcie trzeba wykonać wiele napraw blacharsko-lakierniczych. Do tego wymiany wymaga sporo uszczelek, oringów i różnego typu uszczelniaczy. Zarówno tych przy silniku i napędzie jak i przy drzwiach, podszybiu czy klapie bagażnika.
W zaniedbanych autach generalnego remontu zwykle wymaga również zawieszenie. Poprzedni właściciela, albo jeździli ze zużytymi elementami lub wymieniali je. Jednak stosując najtańsze zamienniki, które szybko tracą swoje właściwości.
Fot. pixbay.com