Kierownica w twoim aucie zaczęła obracać się dużo ciężej niż dotychczas? Jest duże prawdopodobieństwo, że masz problemy z układem wspomagania.
Co zrobić jeśli kierownica w aucie zaczęła ciężej chodzić?
Przede wszystkim powinno się sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku wspomagania układu kierowniczego. Jeśli jest go zbyt mało warto go dolać i przez kilka dni obserwować czy go nie ubywa. Warto też zwrócić uwagę na konsystencje płynu wspomagania. Jeśli przypomina szlam i nie jest przejrzysty to jak najszybciej powinno się przepłukać cały układ i zalać nowym płynem.
Warto obejrzeć też widoczne węże od wspomagania. Jeśli przeciekają lub są zapocone to warto zlecić przegląd auta pod tym kątem mechanikowi. Jeżeli w układzie nie ma wycieków, poziom płynu jest właściwy lub po jego wymianie kierownica nadal obraca się ze zbyt dużym oporem. Może to oznaczać, że doszło do uszkodzenia pompy wspomagania. Takiej usterce zwykle towarzyszy również charakterystyczne wycie.
Dlaczego nie warto czekać z naprawą wspomagania układu kierowniczego?
Odwlekanie tego w czasie w znaczący sposób podwyższy koszty naprawy. Jeśli właściciel auta zareaguje szybko na ciężko obracającą się kierownice. Wówczas jest szansa, że skończy się na tanim serwisie. Im dłużej będziecie zwlekać z naprawą tym koszty naprawy będą coraz bardziej wzrastać.
Na początku wykrycia usterki mogło okazać się, że to tylko kwestia wymiana taniego przewodu lub samego płynu. Po przejechaniu pewnego dystansu okazuje się jednak, że zużyty płyn lub jego zbyt mała ilość doprowadziły do zatarcia pompy wspomagania za tysiąc lub kilka tysięcy złotych.
To nie musi być usterka!
Decydując się na zakup auta marki BMW niektórym osobom wydaje się, że wspomaganie nie działa ta jak powinno. W wielu przypadkach okazuje się jednak, że mechanik nie można znaleźć usterki, bo tak naprawdę wszystko działa prawidłowo. Charakterystyka układu wspomagania w BMW właśnie taka jest.
Dzięki temu kierowca może lepiej wyczuć auto przy wyższych prędkościach. Zbyt lekko obracająca się kierownica nie daje takiego wyczucia podczas pokonywania zakrętów. Jeśli kupicie BMW lub auto sportowe z ciężko obracającą się kierownicą to nie oznacza jeszcze, że czeka was droga naprawa układu wspomagania.
For. pixabay.com